עובד אלביט חויב ב-180 אלף שקל בגין גניבת סוד מסחרי

‎‎עובד לשעבר של אלביט גנב סוד מסחרי וקידם מיזם מתחרה למיזם בחברה בעת שעבד בה‏

‎‎בית הדין האזורי לעבודה בחיפה חייב בשבוע שעבר עובד לשעבר של אלביט מערכות ב-180 אלף שקל בגין גניבת סוד מסחרי וקידום בסתר של מיזם פרטי מתחרה לאלביט. ב

כך קיבלה השופטת דלית גילה את התביעה שהגישה אלביט נגד העובד, מאיר בר-טל, שעבד כמנהל בחטיבת מערכות השבחת מטוסים בחברה, ובמקביל דחתה את תביעתו בסך 720 אלף שקל נגד אלביט לתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות.

‏בית הדין קבע כי אלביט הוכיחה כי במקביל לעבודתו אצלה הקים בר-טל בשנת 2002, בסתר, מיזם לשימוש בטכנולוגיות צבאיות לשימושים רפואיים, בעיקר בתחום האורתופדיה, שנקרא "אורטרק" והתחרה במיזם "מדיגייד", שהוקם על-ידי אלביט כבר בשנת 2000 ועסק אף הוא ביישום הטכנולוגיה לצרכים רפואיים. זאת, בניגוד להסכמי הסודיות שעליהם היה חתום בר-טל עם אלביט.

"המיזם אורטרק התחרה במישרין בפרויקט באלביט, בו בר-טל היה גורם מוביל, וניצל מידע פנימי וייחודי, שהגיע אל בר-טל במסגרת עבודתו באלביט", כתבה השופטת, שציינה כי היא רואה שמעשיו של בר-טל "עולים כדי עבירת משמעת חמורה והיוו פגיעה ממשית באלביט ובמדיגייד".

‎‎‏"מבוכה רבה"

‏מפסק הדין עולה כי דבר מעורבותו של בר-טל בפרויקט המתחרה נודע לאלביט בדרך מקרה, כאשר במהלך 2002 התלונן אחד המשקיעים במדיגייד כי אורטרק פונה למשקיעים פוטנציאליים וטוענת ליכולות ניווט רפואי באורתופדיה, כאשר אחד מאנשיה הוא בר-טל, שמציג את עצמו במוביל בתחום זה באלביט.

‏‏"משמעות הדבר", כתבה השופטת, "הייתה שהטכנולוגיה הייחודית, תמורתה המשקיע שילם סכומי כסף גדולים, מוצעת לרכישה על-ידי אחד מעובדיה הבכירים ביותר, במסגרת מיזם מתחרה, והדבר גרם לה מבוכה רבה".

‏לאור מסקנותיה לגבי התנהגותו של בר-טל, פסקה השופטת כי עליו לשלם לאלביט פיצוי בסך 50 אלף שקל בגין גזל סוד מסחרי; פיצוי בסכום זהה בגין הפרת הסכם עבודה, חוסר תום-לב והפרת אמונים; וסך של 80 אלף שקל בגין הוצאות חקירה וייעוץ משפטי ששילמה אלביט, לשם הטיפול בעניינו של בר-טל.

בנוסף, בית הדין חייב את בר-טל לשלם לאלביט הוצאות משפט ושכר-טרחת עורך דין בסך 30 אלף שקל.

‏אלביט יוצגה בידי עורכי הדין ארנה שר ואסף ארזי ממשרד נחום פינברג ושות'; בר-טל יוצג בידי עו"ד אתי וישניצקי. ‏‎‎‏