ארדואן לעיתון מצרי: "אם נספח צה"ל לא יעזוב - נגרש אותו"

ראש ממשלת טורקיה בריאיון שהעניק לעיתון המצרי "א-שורוק": "נערכים להתמודד עם כל התרחישים האפשריים, גם הגרועים ביותר שניתן להעלות על הדעת"

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, החל היום (ב') את ביקורו הרשמי במצרים. הוא מלווה בשר החוץ של ממשלתו, אהמט דבוטאולו, ובשורה ארוכה של בכירים אחרים שהצטרפו אליו.

בריאיון שהעניק לעיתון המצרי "א-שורוק", עוד טרם נחת בקהיר, שב ארדואן על הצהרתו שלפיה יגביר חיל הים הטורקי את נוכחותו במזרח הים התיכון. עם זאת, הוא הדגיש כי אין לפרש את הבטחתו להצמיד ספינות מלחמה לכלי שיט שיעשו דרכם לרצועה כקריאה לפתוח בעימות צבאי ישיר מול ישראל.

למרות זאת, הוא ציין כי בהתנהלות מול ישראל - נערך צבאו "להתמודד עם כל התרחישים האפשריים, גם הגרועים ביותר שניתן להעלות על הדעת".

ארדואן המשיך לתקוף את ישראל ושלל את תוקפו של דוח ועדת פאלמר של האו"ם. בריאיון לעיתון המצרי הוא אמר כי "ישראל רגילה לא לתת דין וחשבון לאיש על התנהלותה ורואה עצמה מעל לכל חוק. זו מדינה שסבורה כי היא אינה צריכה לשאת במחיר על הפשעים שהיא אחראית להם".

הנספח לא יעזוב לבד? נעשה זאת בעצמנו

בסוגיית הישארותו של נספח צה"ל באנקרה אמר ארדואן כי הוא אכן סירב לעזוב את המדינה. "מה שיהיה הוא שאנו נאלץ לגרש אותו מטורקיה דיפלומטיים", הבהיר ראש ממשלת טורקיה - והבהיר כי "כאשר מוחלט להוריד את דרג הייצוג הדיפלומטי, מדובר במהלך שחל גם על אנשי צבא משתי המדינות".

ראש ממשלת טורקיה התייחס גם למתקפה האישית שמתנהלת, לטענתו, נגדו - מצד ישראל. "הם סירבו להקשיב לכל קול בר-דעת, גם מהמערב, שלנוכח השינויים באזור הבינו כי הצעד הנכון יהיה התנצלות לפני טורקיה על הרג אזרחיה. במקום זאת, הישראלים מעדיפים להאשים את כל מי שמותח עליהם ביקורת באנטישמיות".