פיליפס Airfry - מחמם צ'יפס עם פחות שמן

ההרגשה שלנו היא שהתמחור של האייר-פריי מוגזם מאוד והוא לא מצדיק את מחירו של הטוסטר אובן המשודרג הזה, אפילו שהאוכל יוצא יותר טעים ■ מצד שני, הוא מצליח להוריד את כמות השמן שמשתמשים בה, ועבור חלק מהצרכנים זה יכול להיות שווה יותר מכסף

מטבח רגיל, כזה שאינו ממוקם בבית חכם, אינו מצויד בדרך כלל במוצרי טכנולוגיה מעניינים. ה-Airfry של פיליפס, מבחינה זו, מספק ניחוח טכנולוגי מתקדם ומבטיח "הכנת אוכל מטוגן, ללא שמן ובעזרת אוויר" (ציטוט מתוך ההודעה לעיתונות). ההבטחה הזו, שהציעה לנו להכין את אחד המאכלים האוהבים עלינו צ'יפס, בלי להסתכן בהעלאת הכולסטרול, נשמעה לנו כמו המצאת המאה ולכן יצאנו לבדוק אותה ברעב רב.

* הטכנולוגיה: כבר בהמשך ההודעה, ההתלהבות פחתה.

"מכשיר האייר-פריי פועל בטכנולוגית Rapid Air, המשלבת זרימה מהירה של אוויר חם עם פעולת גריל. באמצעות הטכנולוגיה ניתן ליהנות מהטעם המעולה והפריכות שמתקבלת בטיגון תוך שימוש בכמות מזערית של שמן", נכתב בהמשך ההודעה.

קריאה נוספת של אותו משפט גרמה לנו להבין שבפיליפס התחרטו על הכותרת הבומבסטית שנתנו למוצר שלהם. מצד אחד, הם מבטיחים להכין כאן אוכל מטוגן ללא שמן, ומצד שני הם אומרים שכן צריך להשתמש בשמן, אבל בכמות מזערית.

כבר באותו רגע היה לנו ברור שאנשי השיווק של פיליפס לא "סגורים על עצמם", ואכן בחוברת ההוראות שבתוך המוצר, נכתב ברשימת המתכונים, שצ'יפס דק נצטרך לחמם במשך רבע שעה, אבל בלי שמן, בעוד שצ'יפס ביתי כבר דורש חצי כף שמן.

* תפעול: ההפעלה פשוטה מאוד ודורשת רק למידה של זמן ועוצמת הטמפרטורה לפי ספר המתכונים המשולב או לפי ניסיון עצמי.. את המזון מכניסים לסל ייעודי הניתן לפיצול (כדי לשלב שני סוגי מזון). שני בקרים שולטים בטמפרטורה ובזמן החימום. הסל שאליו מכניסים את המזון ניתן לפירוק בלחיצת כפתור מהסיר שמחזיק בו, מה שמאפשר בקלות להוריד את המזון אל הצלחת. האייר-פריי גם מצויד במסנן אוויר מובנה המונע התפשטות ריחות הטיגון ברחבי הבית, מה שבהחלט מהווה יתרון.

* מבחן הטעימה: את הבדיקה שלנו ערכנו בחימום שתי מנות צ'יפס תפוחי אדמה ביתיים שבושלו כל אחת עם חצי כף שמן זמן זית (לפי המתכון של פיליפס). אחת חוממה במשך 20 דקות באייר פריי והשנייה במשך אותו זמן בטוסטר אובן. התוצאה הייתה שהצ'יפס באייר פריי הייתה יותר קריספית לעומת חלקים רכים שהיו במנה של הטוסטר אובן.

* בשורה התחתונה: האייר-פריי נותן בסך הכל תוצאות יותר טובות בהכנה של צ'יפס והוא גם מאפשר בישול של מאכלים נוספים. ההרגשה שלנו היא שהתמחור של המוצר הזה מוגזם מאוד והוא לא מצדיק את מחירו של הטוסטר אובן המשודרג הזה, אפילו שהאוכל יוצא יותר טעים. מצד שני, הוא מצליח להוריד את כמות השמן שמשתמשים בה, ועבור חלק מהמשתמשים זה יכול להיות שווה יותר מכסף.

* מחיר: 1,400 שקל.

* ציון: 8.