130 שנות מאסר לרוצחי 5 בני משפחת פוגל ביישוב איתמר

בית המשפט הצבאי בשומרון שלח את חכים ואמג'ד עוואד ל-5 מאסרי עולם מצטברים ועוד 5 שנות מאסר ■ רגע לפני מתן גזר הדין ציין שוב עוואד כי אינו מצטער על רצח בני המשפחה

5 מאסרי עולם מצטברים ועוד 5 שנות מאסר נגזרו הערב (ג') על מבצעי הטבח ב-5 בני משפחת פוגל ביישוב איתמר. בית המשפט הצבאי בשומרון שלח את חכים עוואד, בן 18, ואת בן-דודו אמג'ד עוואד, ל-130 שנים בכלא - כך דווח בגלי צה"ל.

רגע לפני מתן גזר הדין, ציין שוב עוואד כי הוא אינו מצטער על רצח האב אהוד פוגל, רעייתו רות, וילדיהם יואב בן ה-11, אלעד בן ה-4 והתינוקת הדס בת החודשיים. השניים הורשעו בתחילת חודש אוגוסט, לאחר שהודו במעשים שיוחסו להם.

על-פי כתב האישום, השניים פעלו ממניעים לאומניים, ודעותיהם מזוהות אמנם עם החזית העממית - אך לפי הממצאים של השב"כ מדובר ברוצחים שפעלו ללא הכוונה, על דעת עצמם. 6 בני אדם נוספים נעצרו בחשד למעורבות בפרשה.

מחומר החקירה עולה כי השניים רצו לבצע יחד פיגוע ופנו לתושב הכפר שלהם כדי לקבל נשק. כשלא סיפק את מבוקשם, החליטו לצאת בליל שבת לאיתמר כשהם חמושים בסכינים. הם הגיעו רגלית אל היישוב בשעה 21:00, קפצו מעל הגדר, נכנסו לבית שהיה ריק, גנבו ממנו רובה M-16, מחסניות ואפוד, והמשיכו לבית משפחת פוגל.

על-פי ממצאי התחקיר הפיקודי באשר לרצח המשפחה שהוגשו לרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הערכת המצב זיהתה את האיומים האפשריים, אבל הביצוע בשטח לשם הגנה על היישוב - כשל.