משרד הביטחון: "האוצר מנהל מסע שקרים והונאות נגדנו"

במשרד הביטחון תוקפים דרישת האוצר לפתיחת את תקציב הביטחון לשקיפות ובקרה: "מהלך של ניתוק ואטימות חברתית" ■ במערכת הביטחון טוענים: "פקידי האוצר מנסים לטייח כשלונם במסווה של דרישה לצוות חברתי" ■ האוצר מתעקשים: "יש עיוורון בנוגע לתקציב הביטחון"

המערכה בין משרד האוצר למשרד הביטחון, על רקע הדרישות לקיצוץ בתקציב הביטחון על ידי נציגי האוצר, נמשכת: לאחר שמסרו באוצר כי יסכימו להפחית בקיצוץ הנדרש בתקציב הביטחון, רק כנגד חשיפת המערכת הכספית של משרד הביטחון לבקרה ושקיפות בהתאם למתווה ועדת ברודט, יוצאים במשרד הביטחון הערב (ד') בהודעת תגובה, המצרה על קו "של ניתוק ואטימות חברתית" בו נוקטים באוצר.

בהודעת משרד הביטחון נמסר כי "במקום לשנס מותניים ולפעול למתן צדק חברתי ומתן פתרונות ליוקר המחיה, פועלים פקידי האוצר ל'ניצול' ציני של המצב, ובמסווה של דרישה לשקיפות מבקשים לסרס את היכולת היבצועית של משרד הביטחון, כפי שנעשה כבר במשרדי ממשלה אחרים".

במשרד הביטחון האשימו את האוצר בניסיון לחמוק מאחריות לסיטואציה החברתית שנוצרה, באמצעות הטחת "הכפשות שקריות כלפי מערכת ביטחון". עוד נמסר מהמשרד כי אינם מתכוונים להיות "חלק מדיון פופוליסטי ורדוד בכלי התקשורת", וביקשו מכלי התקשורת ש"לא לתת אמון בכל אמירה של פקידי האוצר, המנסים לטייח את כשלונם".

"ניסין לייצר לחץ פסול על מקבלי ההחלטות"

עוד תקפו בהודעה וציינו כי "הניסיון השקוף של האוצר להטיל האשמות שווא, מקורו בניסיון לייצר לחץ פסול על מקבלי ההחלטות והוא גובל בהתרסה כלפי המבנה הדמוקרטי וההליכים התקינים", נכתב.

נזכיר כי ראשי האוצר הבהירו למשרד ראש הממשלה, כי בלא השתתפות אמיתית ורב-שנתית של תקציב הביטחון, לא ניתן יהיה ליישם את ההמלצות החברתיות הצפויות מטרכטנברג. דברים זהים השמיע באחרונה גם שר האוצר. כרגע מדובר בדרישה לקיצוץ מיידי של 4-3 מיליארד שקל מתקציב הביטחון.

"האוצר מסתיר מהציבור ומהתקשורת כי לא מדובר בבעיית שקיפות, משרד הביטחון מוכן לשקיפות מלאה, והסכם בנושא זה כבר נחתם בין האוצר למשרד הביטחון בשנת 2006 ומיושם הלכה למעשה", נכתב בהודעת משרד הביטחון. "ניסיון האוצר להגביל את יכולת הביצוע של משרד הביטחון באופן שלא יוכל לתפקד, מסוכן לדמוקרטיה ולביטחון".