פונתה שגרירות ישראל בירדן מחשש להפגנות ענק אלימות

בהוראת ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ ליברמן, נערך הלילה מבצע חשאי ומהיר שבמסגרתו פונו כל אנשי הסגל הישראליים ובני משפחותיהם בחזרה ארצה ■ היום צפויה הפגנת ענק בהשתתפות מאות אלפי ירדנים ובניהם גם "האחים המוסלמים"

שגרירות ישראל בירדן פונתה אמש מכל הצוות הדיפלומטי הישראלי בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן. ההחלטה התקבלה מחשש שהפגנת ענק שצפויה להיערך היום (ה') מול השגרירות בירדן תישא אופי אלים - בדומה להתפרעות שאירעה בשגרירות בקהיר בשבוע שעבר.

לפי ההערכות, בהפגנה, שהחלה כיוזמה בפייסבוק, ישתתפו מאות אלפי ירדנים. כחלק מהפקת הלקחים מהאירוע בקהיר, נערך הלילה מבצע חשאי ומהיר שבמסגרתו פונו כל אנשי הסגל ובני משפחותיהם בחזרה לישראל דרך גשר אלנבי.

בינתיים, ממשיכים כוחות הביטחון הירדניים להיערך ולאבטח את הפגנת הענק מול שגרירות ישראל בעמאן. לקראת האירוע, שנושא את הכותרת: "ירדן תסייע לשחרר את פלסטין", נפרשו הכוחות המזוינים של הממלכה באופן מוגבר סביב מבנה הנציגות הישראלית מתוך מטרה ברורה - למנוע את מראות השבוע שעבר בקהיר שבים על עצמם בעמאן.

העיתון "אל-אחבאר" דיווח מעמאן על תנועה ערה של כלי רכב משוריינים לעבר אזור השגרירות, וכן על הצבת צלפים סביב המבנה. בנוסף, דווח על נוכחות ביטחונית מוגברת בכבישים מרכזיים בעמאן המובילים אל האזור שבו ממוקמת השגרירות.

"נמשיך להילחם - עד לביטול הסכם השלום"

לאירוע שייערך מול השגרירות אחראית ועדת תיאום שהוקמה בין מפלגות האופוזיציה בממלכה ההאשמית. בין הארגונים שייקחו חלק ביוזמה גם "האחים המוסלמים" - שעמיתיהם במצרים לקחו חלק בהתפרעות האלימה בשגרירות הישראלית בקהיר.

אחד ממובילי האירוע מטעם "האחים המוסלמים" אמר בריאיון אמש: "אני מצדיע לשאהידים שלנו במצרים וקורא לליברלים בירדן להצטרף אלינו בהתנגדות לכל ניסיון לנורמליזציה עם האויב הישראלי. צריך לנקות את אדמת ירדן מכל נוכחות של היישות הזאת ושל עוזריה, כצעד לקראת טיהור פלסטין מהים ועד הנהר".

פעיל נוסף שבניגוד לקודמו הזדהה בשמו, אברהים אלג'מווזה, אמר כי "הרחוב הערבי מתנגד לנוכחות הישראלית ואנו פותחים במאבק שייסתיים רק עד ששגרירות האויב תיסגר". הוא הבהיר כי הצעד הבא, לאחר מכן, יהיה "דרישה לבטל באופן רשמי וסופי את הסכם השלום עם ישראל".