רה"מ נתניהו החליט לנאום באו"ם: "חזון ה'יודנריין' - חרפה"

נתניהו: "העצרת הכללית אינה מקום בו ישראל זוכה בדרך כלל לשימוע הוגן, אך בכל זאת החלטתי לומר דברי אמת באזני כל מי שירצה לשמוע את האמת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לשאת נאום בפני עצרת האו"ם ערב ההחלטה על הכרה במדינה פלסטינית עצמאית. נתניהו יישא את הנאום בשבוע הבא.

"העצרת הכללית אינה מקום בו ישראל זוכה בדרך כלל לשימוע הוגן, אך בכל זאת החלטתי לומר דברי אמת באזני כל מי שירצה לשמוע את האמת", אמר היום (ה') נתניהו במסיבת עיתונאים שערך עם ראש ממשלת צ'כיה פטר נצ'אס.

נתניהו הגיב בזעם על הדברים שאמר אתמול בכיר פלסטיני בדבר "מדינה פלסטינית נקייה מיהודים", והצטרף לשר החוץ אביגדור ליברמן שביקר את הפלסטינים בחריפות: "לא ניתן לבנות שלום על בסיס של שקרים, מכיוון שבסופו של דבר הוא יתנפץ על סלעי האמת. הודאגתי לשמוע גורם פלסטיני רשמי שדיבר אתמול על פלסטין נקייה מיהודים, 'יודנריין'. זוהי חרפה ואני מצפה שהרשות הפלסטינית תגנה התבטאות זאת".

נתניהו קרא שוב לפלסטינים לשוב לשולחן המו"מ ולא לבחור במהלכים חד-צדדים: "הדרך היחידה להשיג שלום היא במו"מ ישיר; לא ניתן לכפות אותו. החלטתי להעביר את המסרים האלה בנאום אותו אשא בפני העצרת הכללית של האו"מ אליה אסע בשבוע הבא".