המפיקים לאוצר: עצור את התשלומים לרשות השידור

יו"ר איגוד המפיקים, מוש דנון, טוען כי רשות השידור לא עומדת בהתחייבויותיה הכספיות ■ רשות השידור: "התשלומים לכל המפיקים יבוצעו בימים הקרובים"

המפיקים יוצאים למאבק ברשות השידור: איגוד המפיקים פנה למשרד האוצר בדרישה להקפיא את התשלומים לרשות השידור, עקב טענות על אי-עמידה בהתחייבויותיה הכספיות כלפי המפיקים.

איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה שלח השבוע מכתבים שונים ל-3 גורמים - משרד האוצר, מבקר המדינה ויו"ר רשות השידור - ובהם הוא מתריע על "חציית קווים אדומים ברשות השידור ועל הפרות הסכמים והבטחות".

במכתב שמוען ליהודה סבן, רכז תחום התקשורת באגף התקציבים באוצר, כותב יו"ר איגוד המפיקים, מוש דנון: "אני פונה אליך בפנייה דחופה לעצור מיד כל תשלום לרשות השידור, ולהתנות אותו בקיום התחייבויותיה להפקות, על-פי התנאים שקבעה הרשות עצמה ועל-פי התנאים שנקבעו על-ידי משרד האוצר, לצורך העברת הכספים".

דנון טוען במכתב כי "באחרונה קיימות התרחשויות מוזרות ברשות, בכל הנוגע לכספים המתקבלים מהאוצר למימון התחייבויות הרשות להפקות המקומיות, ולשימוש ה'מסתורי' בכספים אלה על-ידי גורמים שונים ברשות".

לדבריו, רשות השידור הצהירה כי מתוך הכספים שיועברו אליה על-ידי האוצר לשנת 2012, היא מייעדת את חלקם לעמידה בהתחייבויותיה ל-2011.

דנון טוען עוד כי "הצהרות אלה של רשות השידור, והעומד בראשה אמיר גילת, נועדו לא רק לגרום לכך שמפיקים שלהם הסכמים עם רשות השידור ימשיכו בצילומים ובעמידה בלוחות הזמנים, ולא רק לעודד מפיקים להתקשר עם רשות השידור, אלא גם לאוזני משרד האוצר - אשר עמד כל העת על כך כי כספים המועברים לרשות לא ימצאו את דרכם לשימושים שאין אנו יודע מה הם, ומכל מקום - לשימושים שלא להם נועדו".

"נחצו קווים אדומים"

לדברי דנון, "במקום שהרשות תעניק ערבות בנקאית להבטחת התחייבויותיה להפקות, היא דורשת ערבות כזו, וכך יוצא שהמעט שמקבלים מהרשות מוקפא בחלקו הגדול לטובת הרשות... הוסף לכך את העובדה כי בגין התחייבויות הרשות מחויבים המפיקים לשלם את המע"מ על הכסף שלא קיבלו, ותוכל לראות כי הדרך להתמוטטות המפיקים קצרה".

עוד נטען כי "כיום, המפיק גם משלם מע"מ על כסף שלא קיבל, וגם לא מקבל את הכספים מרשות השידור - בתואנות שונות, למרות שהמימון קיים".

לבסוף כותב דנון כי דומה ש"בימים האחרונים נחצו כל הקווים האדומים, והזלזול וההפקרות במפיקים ובהפקות המקומיות מצד רשות השידור הפך לבלתי נסלח".

ממשרד האוצר נמסר כי "הנושא ייבדק".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "בתקציב רשות השידור לשנת 2011 תוקצב סך של 21 מיליון שקל עבור רכש הפקות מקור. תקציב זה שולם במלואו. לאחרונה אישרו הגורמים המוסמכים במוסדות הרשות לתגבר סעיף תקציבי זה בסכום נוסף. לפיכך, התשלומים לכל המפיקים שעימם רשות השידור חתמה על הסכם יבוצעו בימים הקרובים".