הלמ"ס: מחירי הדירות בישראל עלו ב-0.4% בחודש יולי

כך עולה ממדד מחירי דירות בבעלות הדיירים, שפורסם הערב ■ מאז תחילת שנת 2011 עלו מחירי הדירות בישראל בשיעור מצטבר של כ-5%

היציבות היחסית במחירי הדירות נמשכת זה החודש השני ברציפות: ביולי השנה עלו מחירי הדירות ב-0.4%, לאחר שנשארו כמעט ללא שינוי בחודש יוני, אז נרשמה עליית מחירים מזערית של 0.2%. כך עולה ממדד מחירי דירות בבעלות הדיירים לחודש יולי, שמפרסמת הערב (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במקביל לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט.

יצוין כי נתוני מדד מחירי הדירות לחודש יולי מבוססים על סקר ארעי וכי נתונים סופיים יתפרסמו בחודשים הקרובים.

יש להדגיש כי סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, שהתפרסם היום, עלה ב-1.3% והוא מבוסס על נתונים של חוזי שכירות מתחדשים ועל נתוני מלאי החוזים על דירות שכורות, ואינו משקלל את מחירי הדירות עצמן.

כאמור, בחודש יוני 2011 שמרו מחירי הדירות על יציבות, ובחודש מאי נרשמה עלייה של 0.7%. עם זאת, מתחילת השנה, עלו מחירי הנדל"ן למגורים ב-4.8%. ראוי לציין כי מדד מחירי הדירות רשם עלייה בכל חודש מאז ינואר 2009. דצמבר 2008 היה החודש האחרון בו נרשמה ירידת מחירים.

נזכיר כי בסוף הרבעון השני של 2011 עמד מחירה הממוצע של דירה בבעלות הדיירים (להבדיל מדירה חדשה מקבלן) בישראל על 1.1 מיליון שקל. בהשוואה לרבעון הראשון השנה, מדובר בירידה מתונה של 0.2%. הלמ"ס צפויה לפרסם בחודש הבא את סקר מחירי דירות בבעלות הדיירים לרבעון השלישי של 2011.