"טרכטנברג לא פותר בעיית 200 אלף הפעוטות בבית"

ראשי ארגוני המעונות תוקפים את המלצות הביניים המסתמנות של ועדת טרכטנברג וקוראים לחברי הוועדה "שלא ליפול בפח המכונה חוק הפיקוח"

ארגוני מעונות היום - נעמ"ת, ויצ"ו ואמונה - מבקרים היום (ב') את ועדת טרכטנברג בעקבות חשיפת המלצות הביניים של הוועדה, וטוענים כי אין בהמלצות פתרון אמיתי ל-200 אלף פעוטות הנשארים מדי יום בבית.

"מן ההמלצות עולה כי המדינה תישא אך ורק בעלות יישום חוק הפיקוח על מסגרות לפעוטות ואולם בכך לא יהיה כדי לספק פתרונות ללמעלה מ- 200 אלף פעוטות אשר להם לא נמצא מקום במעונות היום הציבוריים - הם הולכים לחינוך הפרטי היקר או נשארים בבית!", נכתב בהודעה שהוציאו הארגונים.

הארגונים מזהירים את חברי ועדת טרכטנברג "שלא ליפול בפח המכונה חוק הפיקוח, אותו מנסה הממשלה להעביר בכל מחיר, למרות שאין לו דבר עם פיקוח על מחירים ותכנים, אין בו התייחסות לסבסוד ההורים ואין לצידו שום תקציב לבניית מעונות. הצגתו כפתרון כולל לבעיית החינוך בגיל הרך מוליכה שולל את ציבור ההורים".

לדברי הארגונים, ישנו צורך בתוספת תקציב של 2.5 מיליארד שקל לתקציב הקיים במשרד התמ"ת - מיליארד שקל - לפתרון בעיית מעונות היום.

ראשי הארגונים הודיעו כי ימשיכו להיאבק ולדרוש בשם ציבור המשפחות הצעירות, לא פחות מחינוך חינם לגיל הרך, תוך גיבוש מתווה לבנייה מאסיבית של מעונות יום בפריסה ארצית והעמקת הסבסוד.