וירטוס בולוניה מציעה לקובי בראיינט 600 אלף דולר למשחק

האם כוכבה של לוס אנג'לס לייקרס יחתום במועדון הכדורסל האיטלקי בשל השביתה בליגת ה-NBA? ■ ובינתיים: שני כוכבי NBA אחרים, דאנילו גאלינרי ורודי פרננדז - חתמו באירופה

האם השביתה בליגת ה-NBA תעשה נפלאות לחשבון הבנק של כוכב לוס אנג'לס לייקרס, קובי בראיינט? קבוצת הכדורסל האיטלקית וירטוס בולוניה מציעה לבראיינט חוזה מדהים, בסך של 600 אלף דולר נטו למשחק! כך על-פי פרסומים בתקשורת האיטלקית.

ייתכן כי בראיינט, המחזיק בהצעה גם מקבוצת בשיקטאש הטורקית, יעדיף את החוזה באיטליה, שכן הוא התגורר במדינה בשנות צעירותו, שם אביו שיחק כדורסל מקצועני. השחקן עצמו דובר איטלקית באופן שוטף.

אם ייעתר בראיינט להצעתו של בעלי בולוניה, קלאודיו סאבטיני, הרי שהליגה האיטלקית מתחילה ב-13 בנובמבר.

איך תעמוד הקבוצה האיטלקית במשכורת העתק של בראיינט? "על מחצית מהסכום אני יכול להתחייב באופן אישי לשלם לו", אמר סאבטיני לתקשורת האיטלקית. "לגבי החלק השני, אזדקק לעזרה של חברות פרטיות, ספונסרים ועיריית בולוניה".

בראיינט עצמו סירב להגיב לידיעה. שכרו בלוס אנג'לס לייקרס אמור לעמוד העונה על 25 מיליון דולר ברוטו. כוכב NBA נוסף שעשוי לפי השמועות להצטרף לבולוניה הוא מאנו ג'ינובילי, הארגנטיני של סן אנטוניו ספרס.

שני כוכבי NBA נוספים חתמו באירופה

בתוך כך, המשבר בשיחות בין הנהלת ה-‏NBA‏ לבין ארגון השחקנים ממשיך לעשות את שלו, ו-83 יום בתוך השביתה בליגה, ממשיך מצעד הנטישות של שחקנים בחיפוש אחר מקומות עבודה מעבר לים.

ביממה האחרונה הגיע תורם של שני כוכבים נוספים - דאנילו גאלינרי ורודי פרננדז - להודיע על מעבר לאירופה. גאלינרי, הכוכב האיטלקי של דנבר נאגטס, הודיע על הצטרפות לקבוצת היורוליג אולימפיה מילאנו עד תום השביתה; פרננדז חתם בשורות ריאל מדריד שגם היא תשחק ביורוליג.

בסך הכל חתמו 45 שחקני ‏NBA‏ בקבוצות מחו"ל, כאשר המשמעות היא שלמעשה 10% מהשחקנים ששיחקו בעונה שעברה ב-NBA כבר מצאו עבודה בקבוצות באירופה ובמקומות נוספים. בנוסף, עוד 9 רוק'יס שנבחרו בדראפט האחרון ל-‏NBA‏ חתמו בחו"ל.

‏היעד המבוקש ביותר הוא איטליה - לא פחות מ-10 שחקני ‏NBA‏ חתמו בקבוצות איטלקיות; 5 שחקנים חתמו בטורקיה, 4 בצרפת, 4 בספרד, 4 ברוסיה, ו-4 בישראל. מחוץ לאירופה היעד המבוקש ביותר הוא סין, שם חתמו 4 שחקנים.

השיחות הבאות בין ארגון השחקנים לבין בעלי הקבוצות וראשי ה-NBA, בניסיון למנוע את השביתה בעונה הקרובה, יתקיימו ביום רביעי בשבוע הבא.