פעולת "תג מחיר לייט" נגד העיתון "מקור ראשון"

עשרות מודעות נתלו הלילה באזור יהודה ושומרון נגד העיתון בעל המאפיינים הלאומיים-דתיים, עקב עמידתו הנחרצת בשבועות האחרונים נגד פעולות "תג מחיר" שנקטו נערי הגבעות

המתחים סביב הדיונים באו"ם הביאו לפעולת "תג מחיר לייט" נגד "מקור ראשון". עשרות מודעות נתלו הלילה באזור יהודה ושומרון נגד העיתון בעל המאפיינים הלאומיים-דתיים, עקב עמידתו הנחרצת בשבועות האחרונים נגד פעולות "תג מחיר" שנקטו נערי הגבעות באחרונה. בין היתר נתלתה מודעה על ביתו של הבעלים ועורך העיתון שלמה בן-צבי.

בשבוע שעבר פורסם ב"מקור ראשון" מאמר מערכת, שהגדיר את פעולות "תג המחיר" שבוצעו לאחרונה כ"חרפה מוסרית". בנוסף, העיתון פרסם קריקטורה שבה נראה מתנחל צעיר מנסר קנה צריח של טנק שעליו הוא יושב.

כמו כן, כחלק מאותה מגמה פרסם העיתון רשימה של חייל מילואים ששירת בגזרת בנימין בחודש האחרון, שתיאר כיצד הוא וחבריו ליחידה הותקפו על-ידי מתנחלים כחלק מפעולת "תג מחיר".

"אני לא יודע איך זה בספר החוקים של היקום המקביל של ארץ בנימין, אבל במדינת ישראל שממנה באתי ליקום המקביל הזה, כשחותכים לרכב את הבלמים זה כמו לנסות לרצוח את הנהג. ניסיון לרצח, כמה פשוט, ככה מזעזע", כתב חייל המילואים חיים הר זהב, ברשימה שקיבלה את הכותרת: "האינתיפאדה שצה"ל מעדיף להסתיר". עוד הוא כתב: "אנשי 'תג מחיר' ניסו לרצוח אותנו, אשכרה לרצוח".

במודעה, שעליה חתומים "תושבי יישובים בבנימין והשומרון", נכתב כי "בשבועות האחרונים מתנהל מסע דה-לגיטימציה נגד קבוצות בהתיישבות, הכולל שקרים והכפשות, ובמסגרתו מנסים להציג כאילו ישנם אנשים/צעירים המנהלים אינתיפאדה נגד צה"ל ואף מנסים לרצוח חיילים", נכתב על גבי המודעה שעליה חתומים "תושבי יישובים בבנימין והשומרון".

"שקרים אלה שפורסמו ב'מקור ראשון', תוך הסתרת גילוי נאות בדבר היותו של הכותב איש שמאל קיצוני התומך בחרם על התנחלויות והצגתו כחייל מילואים תמים - כמו גם איור גרפי של נער חותך קנה של טנק... - הביאו לשיא חדש את ההכפשות שמתנהלות נגד כל ציבור המתיישבים", נכתב.

מ"מקור ראשון" נמסר בתגובה: "מערכת 'מקור ראשון' מכבדת את זכותו של כל קורא לכעוס על מאמר כזה או אחר, אבל היא הרבה פחות מכבדת את מי שפוסלים את זכותה שלה לפרסם מאמרים הראויים לדפוס או לחוות את דעתה במסגרת מאמרי מערכת.

"בכל הנוגע לתופעת 'תג מחיר', יש ל'מקור ראשון' מדיניות של הסתייגות נמרצת עקבית מהתופעה. אנחנו נתמיד בהבעת המדיניות הזאת, למרות הניסיון להרתיע אותנו מכך. בהכירנו את ציבור הקוראים והמנויים, אין לנו ספק כי רובם המכריע תומך בה".