מסתמן: הפלסטינים לא יבקשו הצבעה מיידית במועצת הביטחון

הנאום, שבו הדגיש אובמה את התנגדותו החריפה לניסיון הפלסטיני לזכות בעצמאות, הצליח לעורר זעם רב בקרב ההנהגה הפלסטינית ■ ייתכן כי תונח ההצעה על שולחן מועצת הביטחון וההצבעה על תוכנה תידחה

ההתייצבות הכמעט מוחלטת לצד ישראל של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בנאומו באו"ם - גרמה כנראה לפלסטינים להרהר שוב בנכונות מהלכם המתוכנן ביום שישי - אז יבקשו ממועצת הביטחון הכרה חד-צדדית בעצמאותם.

הנאום, שבו הדגיש אובמה את התנגדותו החריפה לניסיון הפלסטיני לזכות בעצמאות, הצליח לעורר זעם רב בקרב ההנהגה הפלסטינית. אחד מחברי משלחת הרשות לאו"ם, חוסאם זומלוט, רמז כי בעקבות ההתפתחויות כי ייתכן שיו"ר הרשות, אבו מאזן, יסתפק ביום שישי בהנחת הצעת ההחלטה במועצת הביטחון - אך לא ידרוש הצבעה מיידית עליה. "אנו יודעים שמדובר בתהליך שיימשך לאורך זמן. איננו שבויים באשליה כלשהי לכך שהכל יהיה מיידי", אמר זומלוט - המשמש דובר המשלחת הפלסטינית. "ישנם ניסיונות כוחניים מאוד להשפיע על אופן ההצבעה, אבל אנו בטוחים שנצליח להשיג מספיק תמיכה".

אם אכן תונח ההצעה על שולחן מועצת הביטחון וההצבעה על תוכנה תידחה, ייאפשר הדבר להגביר את המאמצים הדיפלומטים של ארצות הברית והאיחוד האירופי הן על ישראל והן על הפלסטינים לשוב אל שולחן המשא-ומתן ובכך להימנע מהמהלך החד-צדדי. לא מדובר במקרה הראשון שבו נדחה מועד ההצבעה על הצעת החלטה שהובאה למועצת הביטחון של האו"ם. כך היה גם בהצבעה על ההכרה בעצמאותה של דרום סודן, אלא שאז חלפו שלושה ימים בלבד בין מועד הגשת הבקשה לבין ההצבעה עליה ואישורה. במקרה הפלסטיני, ניתן יהיה לדחות את הדיון לא רק בכמה ימים, אלא גם בשבועות ספורים וייתכן שאף בחודשים.