ביום א': הפגנה על רקע הדיון בדבר חשיפת דוחות תנובה

ביום א' בבוקר יפגינו מובילי חרם הקוטג' מול ביה"מ המחוזי בת"א, על רקע הדיון במחלוקת שבין מבטח שמיר לקרן אייפקס באשר לחשיפת דוחות תנובה ■ הפעילים: "לחייב תנובה לחשוף דוחותיה"

מובילי חרם הקוטג' ממשיכים בפעולות המחאה נגד תנובה: ביום ראשון בבוקר יפגינו הפעילים מול ביה"מ המחוזי בת"א, בשעה שבה מתקיים דיון במחלוקת שבין מבטח שמיר לקרן אייפקס באשר לחשיפת דוחות תנובה לציבור. מהפעילים נמסר כי "בשל היותה של תנובה מונופול על הרגולטור לחייב את החברה, לחשוף את דוחותיה הכספיים".

הסטודנטים והפעילים מתכוונים להפגין במקום בטרם תחילת הדיון בקריאה לבית משפט לפסוק לטובת חשיפת הדוחות הכספיים של תנובה, ובהמשך הם מתעתדים להישאר לצפות בהכרעת בית המשפט בסוגיה זו.

"אנחנו שבעי רצון מהנתונים שהתפרסמו היום לפיהם חרם הצרכנים עלה לתנובה 10 מיליון שקלים בשבוע שעבר", אמר אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב. "תנובה היא אומנם חברה פרטית, שאינה מחויבת למסור דין וחשבון אודות התנהלותה הכספית, אך לכולנו ברור שחוסר המחויבות הזו מאפשרת לה להתנהל כמבצר, מבלי לאיש תהיה יכולת לפקח על התנהלותה. אני חוזר וקורא לממשלה להתערב ולבצע את תפקידה כרגולטור של מחירי מוצרי המזון בישראל".

הדיון המשפטי מגיע על רקע הצעת אייפקס לרכישת מניותיה בתנובה ממבטח שמיר, אשר בשליטתו של מאיר שמיר. באייפקס מבקשים "לקדם עסקה מהירה" כדי להגיע להסכמות לפני הדיון בבית המשפט בסוגית פרסום דוחות תנובה, אולם במבטח שמיר סבורים כי בית המשפט יפתור את הבעיה מבחינתם - ויכפה על אייפקס לפרסם דוחות של תנובה, וכך תשתחרר מבטח שמיר מהצורך למכור את מניותיה ותוכל לחזור למסחר. (לסיפור המלא)