מפגיני האוהלים: תנו לנו להישאר בת"א עד אחרי ראש השנה

(עדכון) - נציגי המפגינים מבטיחים למשוך את עתירתם ומבקשים מהעליון לדחות את פינוי האוהלים בת"א עד אחרי ראש השנה

מפגיני האוהלים מבטיחים להסיר היום (א') את בקשת הערעור שהגישו לביהמ"ש העליון נגד פינוי המאהל בשדרות רוטשילד בת"א, ומבקשים מהעליון להתיר את צו איסור הפינוי הזמני עד אחרי ראש השנה ב-2 באוקטובר. הדיון בעניין מתקיים היום בירושלים, כאשר העליון הורה לעיריית ת"א להשיב למפגיני האוהלים עד הצהריים, ועד אז הצו הזמני עומד בתוקפו.

הסיבה למהלך של מפגיני האוהלים הינה האיתותים שהם קיבלו מביהמ"ש במהלך הדיון ביום חמישי, שגרמו להם להבין כי דעתו של ביהמ"ש נוטה לאפשר את הפינוי בקרוב. כמו כן, ראש עיריית ת"א רון חולדאי סירב לדון עם דפני ליף, סתיו שפיר ונציגי המפגינים בנושא. בעירייה מבקשים לפנות את האוהלים ולנקות את השדרה עוד לפני ראש השנה.

"באוהלים השונים בת"א ישנם גם מחוסרי דיור רבים שפקיעת הצו משמעותה עבורם אובדן קורת גג הדלה בדמות האוהל בו הם לנים בתקופה האחרונה", כותבים המפגינים בבקשה שהגישו היום לעליון, במשיכת עתירתם ובבקשתם לאפשר את המשך השהייה באוהלים עד ה-2 באוקטובר.

עו"ד קארין פילוסוף זרניצקי, המייצגת את תושבי רוטשילד, מסרה בתגובה כי "אנו מברכים על ההחלטה למחוק את הערעור. האמנו מלכתחילה שמדובר בערעור מיותר וקיווינו כי העניין יסתיים מחוץ לכותלי בית המשפט. תושבי שכונת רוטשילד תמכו הקריבו את שכונתם עבור מחאת האוהלים, שהסתיימה לפני מספר שבועות על ידי המוחים. אנו אכן מקווים כי המאהל יתפנה מרצון בקרוב כפי שהבטיחו".