גורמים דתיים בקואליציה זועמים: לשכת רה"מ חיללה שבת

לשכת רה"מ שלחה את נאומו של נתניהו בעברית ובאנגלית בליל שישי ובשבת בבוקר ■ "מדוע צריכה הממשלה לעבוד בליל שבת? לא ממש מדובר פה בפיקוח נפש"

גורמים בכירים דתיים בקואליציה זועמים על לשכת ראש הממשלה שחיללה שבת: לאחר נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באו"ם, שהתקיים בליל שישי בערב (שעון ישראל), התקבלו בתיבות הדואר האלקטרוני של כלל שרי הממשלה שתי הודעות ובהן נאומו של ראש הממשלה, האחת באנגלית והשניה בתרגום לעברית. הנאום באנגלית נשלח בליל שישי ואילו הנוסח העברית שוגר לתיבות המייל בשבת בבוקר.

חובשי כיפות בכירים בקואליציה תוקפים את לשכת ראש המשלה שעבדה בשבת. "מדוע צריכה הממשלה לעבוד בליל שבת? למה היה צריך לשלוח את נאום ראש הממשלה ואת תרגומו לכלל השרים? מדובר בחוסר רגישות משווע", אמרו הבוקר (א') ל"גלובס". "לא ממש מדובר פה בפיקוח נפש. אם אחד מהשרים היה אמור להתראיין היה אפשר להעביר לו את החומר באופן אישי. אם כך מתעלמים מערכים מה יהיה על המשא ומתן?".

"אם מערך ההסברה של ראש הממשלה מפיץ בארץ את הנאום בשבת יש בזה כדי להעביר מסר חד כי בנסיבות מסוימות יש ערכים שאפשר לוותר עליהם. מוטב ללשכת ראש הממשלה ולמערך ההברה לבצע ניעור ערכי דחוף במיוחד", מסרו.