ממשיך לרחף: מייקל ג'ורדן הכניס 60 מיליון דולר בשנה האחרונה

כך עולה מהערכות חדשות שמפרסם מגזין "פורבס" ■ עיקר רווחיו של כוכב ה-NBA לשעבר מגיעים כיום ממותג ההלבשה הפרטי שלו שמיוצר על-ידי נייקי

מייקל ג'ורדן פרש באופן סופי ומוחלט מכדורסל כבר לפני שמונה שנים, אבל המותג האדיר שלו ממשיך לייצר הכנסות. ג'ורדן, 48, הכניס בשנה החולפת כ-60 מיליון דולר, כך לפי הערכות חדשות שמפרסם מגזין "פורבס". מדובר בהכנסה גבוהה יותר מכל שחקן פעיל, כולל קובי בראיינט שהכניס בשנה האחרונה לפי "פורבס" כ-53 מיליון דולר.

ג'ורדן, שהונו האישי מוערך על-ידי "פורבס" ב-500 מיליון דולר, גורף כיום את רוב הכנסותיו באמצעות מותג ההלבשה הפרטי שלו שמיוצר על-ידי נייקי, ומכניס לחברה האמריקנית כמיליארד דולר מדי שנה. לפי אתר SportsOneSource, המותג של ג'ורדן ונייקי אחראי ל-71% (!) ממכירות נעלי הכדורסל בארצות הברית. זאת בזמן שיתר נעלי הכדורסל של נייקי זוכים לנתח שוק של 22%, ואילו אדידס וריבוק מסתפקות ב-3% ו-2% (בהתאמה).

מלבד נייקי, נהנה ג'ורדן מהסכמי חסות קטנים יותר עם חברות כגון גייטורייד, האנס, אפר דק ועוד. כמו כן, בבעלותו סוכנות למכירת רכבים וחמש מסעדות בצפון קרוליינה.

נציין כי בשיא הקריירה של ג'ורדן, אי-שם בשנים 1997-1998 שבמהלכן זכה באליפויות האחרונות שלו עם שיקגו בולס, הכנסותיו השנתיות מנותני חסות הסתכמו ב-50 מיליון דולר, שהתווספו למשכורתו בקבוצה (63 מיליון דולר בשתי העונות האחרונות).

הפעילות של ג'ורדן ב-NBA נמשכת כיום מפוזיציה אחרת: הבוס הגדול. בשנה שעברה הגדיל ג'ורדן את אחזקותיו בקבוצת שארלוט בובקאטס ל-80%, עבור סכום של כ-175 מיליון דולר, והפך לבעלים הראשי של הקבוצה. זאת לאחר שהחל מ-2006 החזיק באחוזי שליטה מינוריים בפרנצ'ייז.