אטיאס: "המלצות טרכטנברג בדיור הציבורי - בושה וחרפה"

שר השיכון בגלי צה"ל: "לקחו את החלשים ביותר וזרקו אותם בצידי הדרך. אגף התקציבים כנראה השתלט על טרכטנברג, אין לו רצון לעזור לשכבות החלשות"

"המלצות הוועדה בנושא הדיור הציבורי זה בושה וחרפה. לקחו את החלשים ביותר וזרקו אותם בצידי הדרך. יש לנו כ-200 אלף משפחות חלשות מאוד שלא יודעות איך להתחיל את החודש. 160 מיליון שקל זה שווה כ-200 שקל לשכר דירה. אגף התקציבים כנראה השתלט על טרכטנברג, אין לו רצון לעזור לשכבות החלשות". כך אמר הבוקר (ג') שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס בראיון לגלי צה"ל.

"המדינה התחיייבה לפני 10 שנים למשפחות האלה שיקבלו דירות והם עדיין מחכים, וכנראה הם יחכו עוד הרבה שנים. אני רוצה שבכל מכרז של המינהל 5% מהדירות היזם משאיר לעמידר, זה לא עולה כסף ואפשר לעשות את זה בקלי קלות. זה יירד ממחיר הקרקע".

- ומה יהיה על תקציב הבטחון?

"ההצעה שלי לא עולה כסף. זה עולה 30 מיליון שקל על שכר דירה והדיור הציבורי לא עולה כסף שיתחילו לשחרר קרקעות. אנחנו נגיש הצעת חוק בתחילת מושב החורף בדיוק על מה שאמרתי, יהיה לזה רוב מוחץ בכנסת".

"לגבי תקציב הבטחון יהיה ויכוח מר בממשלה על העניין מהיכן להביא את הכסף. אם יבוא שר הבטחון ויצליח לשכנע שלא פוגעים במוכנות אלא בשמנת זה יעבור אבל אם הצבא יצליח לשכנע שפוגעים בהצטיידות ולא יכולים להוריד את זה ממקור אחר אז תהיה בעיה".

- אם לא יקבלו את ההמלצות, מה ש"ס תעשה, זה קו אדום?

"בוודאי. רוב הדברים שהוועדה המליצה בתחום הדיור אנחנו כבר עושים ופועלים ורואים את השינויים בשטח. אם מה שאנחנו רוצים לעשות לא יעבור אנחנו נביא הצעות חוק לכנסת על אפה וחמתה של הקואליציה ואנחנו נצליח כי אני לא רוצה עוד כסף", אמר אטיאס.