טרכטנברג: "צוות המומחים ספיבק-יונה לא קרא את הדוח בעיון; הביקורת של ראשי המחאה לא הוגנת ולא עניינית"

גלי צה"ל: ועדת טרכטנברג יוצאת נגד הביקורת של צוות המומחים ספיבק-יונה, המייעץ לראשי מחאת האוהלים ■ "תחושת חברי הועדה היא שצוות המומחים לא קרא את הדוח בעיון"

ועדת טרכטנברג מתחה אמש (ג') ביקורת על צוות המומחים ספיבק-יונה המייעץ לראשי מחאת האוהלים, בעקבות מסיבת העיתונאים שערכו אתמול, כך דווח בגלי צה"ל. תחושת חברי הועדה היא שצוות המומחים לא קרא את הדוח בעיון, ואם קרא - בחר במכוון שלא להתייחס לצעדים המשמעותיים שהוא מציג.

לדבריהם, ביקורת היא לגיטימית, אך הביקורת שהוצגה הייתה לא הוגנת ולא עניינית. "היינו מבינים אם היו אומרים שקיים פער בנקודה זו או אחרת, או שההמלצות שהמלצה מסוימת איננה נכונה", נכתב בדברים שהועלו לאתר ועדת טרכטנברג, "אך האמירה שהדוח אינו מקובל וכי אין בו כלום, חושפת כנראה משהו אחר". חברי הועדה ממליצים לציבור לקרוא את עיקרי ההמלצות, כדי שיוכלו לגבש דעה בעצמם.

צוות המומחים שגייסו מנהיגי המחאה הציג אתמול את מסקנותיו לגבי הדרוש לקיום שינוי חברתי-כלכלי בישראל. המסקנות, אותן הציגו ראשי הוועדה - הפרופסורים יוסי יונה ואביה ספיבק - כוללות חמישה סעיפים עיקריים: העברה בתוך ארבע שנים של כל עובדי הקבלן, עצירת כל ההפרטות עד שיימצא מנגנון להערכה מחודשת שלהן, כתיבת תקציב חדש לשנת 2012 והגדלת כוחן של הרשויות המקומיות על מנת להוריד מכוחם של המשרדים הממשלתיים.

את מסיבת העיתונאים פתחה אתמול יוזמת מחאת האוהלים דפני ליף. "דרשנו טיפול שורש וקבילנו שיננית", היא קבעה, "תשובת ממשלת ישראל למחאה שלנו היא עלבון צורב. אני לא רוצה להסתלבט על במחאה, למרות שזה מתבקש - כי היא הסתלבטה עלינו". היא הוסיפה: "המסקנות ריקות מתוכן. אין בהן מענה לשכבות החלשות".

"מה קיבלנו? מימן לצהרנים משנת 2017 ורפורמה בשוק גז הבישול", הוסיפה ליף, "בדוח טרכטנברג לא היה דבר שפנה לאמהות החד-הוריות, למחוסרי הדיור, לעובדי הקבלן ולכל האנשים שהמחאה הזו ניסתה לדבר בשמם".