בראיינט סיכם עקרונית בבולוניה; ירוויח 3 מיליון דולר ב-40 יום

קבוצת הכדורסל האיטלקית קרובה להחתים את כוכב ה-NBA על חוזה עתק ל-10 משחקי ליגה ■ במידה והשביתה ב-NBA תיפסק, יחזור קובי אוטומטית ללוס אנג'לס לייקרס

קובי בראיינט, כוכב לוס אנג'לס לייקרס, הגיע לסיכום עקרוני עם וירטוס בולוניה האיטלקית כי ישחק בשורותיה במהלך השביתה ב-NBA. כך טען היום (ו') הבעלים של הקבוצה האיטלקית.

על-פי סוכנות הידיעות AP, בין הקבוצה לשחקן הושג סיכום בעל-פה על חוזה ל-40 הימים הראשונים של העונה בליגה האיטלקית, שיכללו 10 משחקים. בראיינט צפוי להרוויח 3 מיליון דולר במהלך התקופה הזו.

קלאודיו סאבטיני, הבעלים של בולוניה, אמר לתחנת רדיו איטלקית: "הגענו לסיכום, יש עוד כמה דברים לסגור אבל אני מאד אופטימי. 95% שבראיינט ישחק אצלנו". בראיינט צפוי לנחות באיטליה באמצע השבוע הבא, לעבור בדיקות רפואיות ולחתום רשמית על החוזה. במידה והשביתה ב-NBA תיפסק, יחזור קובי אוטומטית ללייקרס.

בראיינט, 33, יהפוך לשם הגדול ביותר מה-NBA נכון לעכשיו שלא ממתין לחידוש ההסכם הקיבוצי בליגת הכדורסל, ומוצא לעצמו ג'וב אלטרנטיבי בזמן הפסקת הפעילות. נותרו לו עוד שלוש שנים בחוזה עם הלייקרס, בהן הוא אמור להרוויח 83.5 מיליון דולר.

אחת הסיבות להעדפה של בראיינט לשחק באיטליה, למרות שהיו לו הצעות גם מבשיקטאש הטורקית ומקבוצה בסין, היא ההיכרות שלו עם המדינה. קובי חי באיטליה מגיל 6 ועד גיל 13, בשנים 1984-1991, אז אביו, ג'ו בראיינט, שיחק כדורסל מקצועני במדינה. לפני יומיים, אמר בראיינט ל"גזאטה דלו ספורט": "איטליה היא הבית שלי. כאן למדתי את היסודות של הכדורסל".

העונה בליגה האיטלקית אמורה להתחיל ב-9 באוקטובר. סאבטיני טען כי יממן לפחות 50% מחוזהו של בראיינט באופן אישי, ואת יתר הכסף יגייס מספונסרים, מעיירית בולוניה, ממכירת כרטיסים ומקורות נוספים.

הקריירה העשירה של בראיינט ב-NBA עד היום כללה 1,311 משחקים, 5 טבעות אליפות וממוצע של 25.3 נק' למשחק במדי הלייקרס.