צפו בווידיאו ותמונות: כך נראית המחאה החברתית בארה"ב

הסלוגן של המחאה החברתית: "אנחנו ה-99%; אם אתה קורא את זה ישנו סיכוי של 99% שאתה אחד מאיתנו" ■ באלפי ערים ברחבי ארה"ב מתארגנים לקראת "אם כל ההפגנות" ב-15 באוקטובר

בעוד שאצלנו עוסקים בעיקר בימים שאחרי המחאה החברתית של קיץ 2011, כאשר מסקנות ועדת טרכטנברג נמצאות על שולחן הממשלה וסביבן ויכוח פוליטי בהמתנה לאישורן, המחאה החברתית של אזרחי ארה"ב מתחילה לתפוס תאוצה, ואחרי כמה וכמה הפגנות, בעיקר מול וול-סטריט, מתחילה המחאה להתפשט ליותר ערים ביותר מדינות.

המחאה בוול-סטריט נכנסת לשבוע הרביעי שלה עם קונגרס רשמי (General Assembly) במקום חדש שאותו הם מקווים לכבוש - וושינגטון סקוור פארק, ממנו ייצאו להפגנה הגדולה ביותר שלהם עד כה ב-15 באוקטובר.

כמו בכל מחאה חברתית בשנה האחרונה, מאביב העמים בעולם הערבי ועד מאות אלפים בכיכר המדינה בתל-אביב, רשת האינטרנט היא הזירה שבה הכל קורה. הסיסמה שמלווה את המוחים בארה"ב היא: We Are The 99% (אנחנו הם ה-99%). כאשר המשמעות היא שנטל המיסים, התשלומים והחובות נופל על 99% מהאוכלוסיה, ורק 1%, שהם בעלי ההון, נהנים מעמל האזרחים.

היות והמוחים בארה"ב עושים כל שביכולתם להפגין בצורה לא אלימה, הוקם בלוג ייעודי בשירות הבלוגים טאמבלר (Tumblr), בכתובת wearethe99percent , בו מתבקשים המוחים שרוצים להביע הזדהות לצלם את עצמם עם טקסט מחאתי שכתבו ובכך למחות באופן "שקט":

/http://wearethe99percent.tumblr.com/tumblr
 /http://wearethe99percent.tumblr.com/tumblr

/http://wearethe99percent.tumblr.com/tumblr
 /http://wearethe99percent.tumblr.com/tumblr

/http://wearethe99percent.tumblr.com/tumblr
 /http://wearethe99percent.tumblr.com/tumblr

יחד עם זאת, יו-טיוב מועמסת מיום ליום בעוד ועוד סרטונים שצילמו המפגינים בהם נראים כוחות המשטרה המקומיים משתמשים באלימות קשה כנגד המוחים, ריסוס גז מדמיע ישירות עליהם ומעצר של מאות מהם. הסרטון הבא כולל לקט עשיר של מגוון אירועי המחאה בשבועות האחרונים בארה"ב, והוא מלווה בתרגום עברי:

כאמור, המוקד העיקרי להפגנות היה בניין הבורסה של ניו-יורק בוול-סטריט, ולשם כך הוקמה התנועה הקוראת לכבוש את הרחוב - Occupy Wall Street. מאז החלו ההפגנות מול בניין הבורסה הוקמו גם מאהלי מחאה בפארק שנמצא מולו, ובכל הפגנה מצטרפים עוד ועוד אנשים. גם לתנועה הזו הוקם אתר אינטרנט מיוחד, בו ניתן לקרוא חדשות, להתכתב ולפרסם מאמרים בפורומים. כמו כן, יש בו גם לוח אירועים מיוחד המראה את האירועים המתוכננים לשבועות הקרובים.

בנוסף, התנועה לכיבוש וול סטריט גם מפעילה ערוץ שידורי אינטרנט המשדר וידיאו בהזרמה, 24 שעות ביממה, מאזורי ההפגנה וניתן בזמן ההפגנות לצפות במה שהם משדרים בזמן אמת מתוך ההפגנות:

כמובן, בלי פייסבוק כיום כמעט בלתי אפשרי לארגן עשרות אלפי בני אדם, ונכון לעכשיו ישנם כ-151 אלף חברים בדף הפייסבוק הרשמי של תנועת כיבוש וול סטריט בפייסבוק. מתוך דף הפייסבוק הזה ניתן למצוא דפי פייסבוק של תנועות נוספות שקמו בעקבותיו הקוראות לכבוש ערים ומדינות נוספות כגון פילדלפיה, בולטימור ושיקאגו.