משלוש יוצאת אחת

דתייה וחד-הורית בתוכנית שידוכים - זה עדיין חידוש מרענן, גם אם זה גימיק

אני מודה שתוכניות שידוכים אינן כוס הוויסקי שלי: נמאס לי כבר מהפורנו הרגשי שבמסגרתו מוצגת הרווקות הנשית כמצוקה האנושית הגדולה ביותר עלי אדמות. ובכל זאת, דמות אחת משכה את תשומת-הלב: שרית גומז.

גומז היא אלמנת צה"ל ממלחמת לבנון השנייה, היא אישה דתייה והיא מגדלת כאם חד-הורית את בנה שלא זכה להכיר את אביו שנפל בעת שבנו היה עדיין ברחם אמו. בהשתתפותה בתוכנית, לקחה גומז צעד אחד קדימה מסע שהחל עם "המצור" של ג'ילברטו טופאנו מסוף שנות ה-60, סרט מקסים שבו "מעזה" אלמנת צה"ל (גילה אלמגור) להתאהב בגבר חדש, ועוד אאוטסיידר (דן בן-אמוץ).

התחנה האחרונה במסע שייכת לקרנית גולדווסר, שהציגה רק בשבוע שעבר מודל חדש לאלמנה צעירה, כזאת שזוכרת את הבעל המת, אבל בוחרת בחיים. כשנזכרים איך נאלצה בזמנו תמי ארד למשל, לצאת לגלות מרצון כדי לא להתמודד עם המטען הכבד כאן בארץ, מבינים עד כמה התקדמה החברה הישראלית ביחסה אל אלמנות צה"ל.

ספק אם משהו מכל זה עמד לנגד עיניהם של מפיקי התוכנית כשליהקו את גומז לסדרה החדשה.

סביר יותר להניח שהם, כדרכם של יוצרים בטלוויזיה מסחרית, שיוו לנגד עיניהם את המטען הרגשי שיתפוצץ בדמות אחוזי רייטינג נאים. ובכל זאת: אלמנה, דתייה וחד-הורית שמשתתפת בתוכנית שידוכים, היא עדיין חידוש מרענן כל-כך שקשה לפסוח עליו, גם אם מדובר בגימיק.

הערב (ד'), בפרק מיוחד, יכיר אסי עזר לצופים מקרוב את גיבורות הסדרה. אם החמצתם את "הפתיחה החגיגית" במוצ"ש, אתם מוזמנים לעלות על העגלה המפתיעה הזאת הערב.