וידיאו ותמונות: כך נפרדים ברשת מאיש החזון סטיב ג'ובס

פרחים ופתקים עם מילות פרידה בחנויות אפל, הדלקת נר זיכרון באפליקציה והורדת הדגלים לחצי התורן בכניסה למשרדי אפל בקופרטינו ■ ההזמנות המקודמות למכירת הביוגרפיה של סטיב ג'ובס זינקו ב-41,800% באמזון ■ עשרות דפי פייסבוק נפתחו לזכר ג'ובס, וגם טוויטר קרסה למספר דקות

תמיד כשהיה מדובר באפל, על אחד ממוצריה וגם על מי שעומד בראשה, רשת האינטרנט הצטיינה בדבר אחד בכל פעם מחדש: באזז. הרוחות מהשקת האייפון 4s המאכזב לפני יומיים טרם הספיקו להירגע, והבוקר שינתה הבלוגוספירה את כיוונה ב-180 מעלות בעקבות ההודעה הרשמית על מותו של סטיב ג'ובס.

יעברו עוד כמה ימים לפחות עד שנחזור לעסוק שוב במה שאפל עושה הכי טוב - מכשירים. אך לפני כן צרכנים, מעריצים וסתם אנשים שיודעים להעריך טכנולוגיה, בפרט כזו ששינתה תעשיות שלמות, משקיעים לא מעט מעצמם לכבד את אחד האנשים הנדירים בדורנו. כך זה נראה ברשת:

מוקד ההתרחשות העיקרי הוא משרדי חברת אפל בקופרטינו, קליפורניה, שם הורדו לחצי התורן הדגלים בכניסה הראשית למתחם הקמפוס:

apple_campus
 apple_campus

בכל רחבי ארה"ב, אנשים מגיעים אל מה שנחשב ללא פחות מ-"מקדש" למעריצים האדוקים של אפל, חנויות ה-Apple Store הרשמיות, ומניחים זרי פרחים, כותבים מילות פרידה ואפילו מדליקים נרות זיכרון במכשירי האייפד והאייפון שלהם:

apple_store_notes
 apple_store_notes

apple_store_notes
 apple_store_notes

steve_jobs_apple_store
 steve_jobs_apple_store

הצלמים של רויטרס מתעדים את הדלקת הנרות ומחוות הזיכרון הספונטניות של האזרחים ברחוב, ועל הדרך גם מבקשים לשמוע את תגובתם:

בלוג הטכנולוגיה TheNextWeb דיווח לפני זמן קצר כי בתוך שעות ספורות מאז היוודע דבר מותו של מייסד ומנכ"ל אפל לשעבר, סטיב ג'ובס, קפצו המכירות בהזמנה מוקדמת של ספר הביוגרפיה החדש על ג'ובס, "סטיב ג'ובס", בלא פחות מ-41,800%. הספר נמכר בהזמנה מוקדמת באמזון במחיר של 17.88 דולר, והוא צפוי לצאת לאור ב-21 בנובמבר.

בנוסף, המגזין BusinessWeek של בלומברג הודיע רשמית כי המהדורה הקרובה שלו, 64 עמודים וללא פרסומות כלל, תהיה מוקדשת כולה לזכרו של סטיב ג'ובס:

Businessweek-Jobs-inline
 Businessweek-Jobs-inline

ביו-טיוב, כמו ביו-טיוב, מועלים בכל רגע נתון עשרות סרטוני מחווה וזיכרון לאיש שהביא לעולם את אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות והמשפיעות ביותר בעולם. אחד היפים ביניהם הוא הסרטון שנערך על ידי ערוץ החדשות CNN:

עיקר הרעש מתרחש ברשתות החברתיות המובילות, פייסבוק וטוויטר. דקות ספורות לאחר שנודע שסטיב ג'ובס כבר איננו עוד, קרסה טוויטר ומשתמשים רבים דיווחו כי במשך דקות ארוכות לא יכלו להתחבר לחשבון הטוויטר שלהם. בנוסף, לא הרבה אחרי שנודע על מותו של ג'ובס, פרסם מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, את מילות הפרידה שלו מג'ובס בססטוס שהקדיש לו: "סטיב, תודה לך שהיית מורה דרך וחבר. תודה שהראית שמה שאתה בונה מסוגל לשנות את העולם. אני אתגעגע אליך". הסטטוס של צוקרברג זכה ליותר מ-270 אלף לייקים וכמעט 20 אלף שיתופים.

מעצב המוצר של פייסבוק, מייק מטס, פרסם בפרופיל הפייסבוק שלו תמונות חדשות של ג'ובס משנת 2005, כשהוא משחק את אפליקציית ה-Photo Both במחשב המק של מטס, ותמונות נוספות:

steve_jobs_photobooth
 steve_jobs_photobooth

רבים ממשתמשי פייסבוק מיהרו להנציח את המנכ"ל המיתולוגי גם בדף פייסבוק רשמי, אך ככל הנראה הם לא ממש תיאמו את המהלך ביניהם. בפייסבוק נפתחו בשעות האחרונות עשרות דפים לזכרו של ג'ובס, כאשר הפרט המעניין יותר הוא כמות הלייקים שאסף כל אחד מהם בזמן כל כך קצר:

steve_jobs_facebook
 steve_jobs_facebook