ממשיכים לפנק הסטודנטים: הנחה של 50% באוטובוסים

משרד התחבורה הנחה את מפעילי התחבורה הציבורית להיערך למכירת כרטיסי מנוי מוזלים - החל מ-23 באוקטובר ■ מ-1 בנובמבר תתקבל ההנחה בכפוף להצגת כרטיס סטודנט

משרד התחבורה יצא היום (ה') בהודעה כי החליט לקדם את הרחבת הסדר ההנחיות לסטודנטים המשתמשים באופן קבוע בתחבורה ציבורית, ולממש מיידית את אחת מהמלצות ועדת טרכטנברג - עוד בטרם אושרה.

שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע על הענקת הנחה של 50% בכפוף להצגת כרטיס סטודנט, בכל קווי האוטובסים העירוניים, האזוריים והבינעירוניים בארץ. כץ הודיע על ההחלטה בפגישה שנערכה עם נציגי התאחדות הסטודנטים, בראשם יו"ר ההתאחדות, איציק שמולי.

משרד התחבורה מקדם יישום ההחלטה ולא ממתין, כך נראה, ליישומה עד סוף שנת 2012 - כפי שהמליצה ועדת טרכטנברג. הוועדה, נזכיר, המליצה להרחיב את הסדר ההנחות לסטודנטים המחזיקים בכרטיס מנוי סמסטריאלי או שנתי - וסטודנטים המחיזיםק בכרטיס כזה יוכלו לרכוש כרטיסי נסיעה בהנחה.

כרטיס מנוי סטודנטיאלי או שנתי מקנה כיום הנחה בתחבורה הציבורית בקווי השירות העירוניים והאזוריים בלבד, רק בתחום הגיאוגרפי שבו ממוקם מוסד הלימודים של הסטודנט.

איציק שמולי יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית מסר: "היום השגנו הישג חסר תקדים לסטודנטים וזו בשורה גדולה שנביא להם בפתיחת שנת הלימודים הזו. עם זאת, במחאה הזו מוכיחים הסטודנטים פעם אחר פעם מהי סולידריות חברתית ולכן גם עתה, ההישג שלנו רק נותן לנו כוח להמשיך ולהיאבק עבור כלל אזרחי המדינה במטרה להפחית את יוקר המחייה ומחירי הדיור".