התחדשות עירונית: הקוטג' דפק לתנובה את הבוננזה מהמגדלים

בצל סערת הקוטג' ומחאת הדיור, תנובה הקפיאה את המכרז על המגדלים בתל אביב

שנה לא עברה מאז חגיגת השיווק של משפחת גינדי בשוק הסיטונאי בת"א, וכבר ביולי השנה העיבו המחאה והקיפאון על הבוננזה הנוספת שהבטיחו תנובה ועיריית תל אביב לממש.

המכרז לבניין הראשון בשלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי היה אמור להיסגר ב-1 באוגוסט, ובינתיים כבר היה ידוע על כוונת יזמי שלב א' של המתחם - האחים גינדי, גינדי השקעות ורבוע כחול נדל"ן, להתמודד גם בו. יום לפני סגירתו, כשמחאת האוהלים נכנסה ליומה ה-18, הודיעו עיריית ת"א וחברת השוק הסיטונאי, המחזיקות בקרקע, על דחיית המועד האחרון להצעות בשלושה חודשים.

חברת השוק הסיטונאי, המחזיקה ב-75% בקרקע היא בבעלות תנובה וסוחרי השוק. דחיית המכרז הגיעה לאחר שהתעוררה מחאת הקוטג'. המגדלים בשלב ב' ממותגים כמגדלי יוקרה, מהסוג שאולי באמת היה עדיף להצניע ברוח שנשבה בציבור אז.

המכרז לבניין הראשון בשלב ב' פורסם ביוני, והוא מתייחס לבניין אחד מתוך ארבעה מגדלים המתוכננים להתנשא לגובה 45 קומות ולכלול 1,200 דירות. שלב א' של המתחם משווק בבידי קבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן מאוקטובר שעבר.

נקודת אור

ברגע שגינדי ורבוע כחול רכשו את הבניינים מסביב, היה די ברור שהם ייבנו גם את המגדלים באמצע. בעקבות עצירת המכרז, הפרויקט יוכל להתקדם בצעדים מדודים. הדבר רק מגביר את הסיכוי שאכן נראה פה שכונה חדשה בלב תל אביב בתוך מספר שנים