אושר מינוי חברי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כחודש, בוועדה המוניטרית, בנוסף לפישר (יו"ר הועדה), למשנה לנגיד הד"ר קרנית פלוג, וליועץ הבכיר לנגיד בארי טאף, יכהנו פרופ' ראובן גרונאו, פרופ' רפי מלניק ופרופ' אלכס צוקרמן

ממשלת ישראל אישרה את מינויים של חברי הוועדה המוניטרית והמועצה המנהלית של בנק ישראל. תפקידיה של הוועדה המוניטרית הם, בין השאר, לקבוע את המדיניות המוניטרית ואת הפעולות שעל הבנק לנקוט כדי להשיג את מטרותיו, לרבות החלטה על שיעור הריבית. תפקידיה של המועצה המינהלית הם, בין השאר, לפקח על ההתנהלות התקינה והיעילה של הבנק.

בתום תהליך איתור ע"י ועדה בראשות השופט (בדימוס) ד"ר אליהו וינוגרד, ולאחר שהוועדה לבדיקת מינויים בראשותה של עו"ד טנה שפניץ, מצאה את המועמדים כשירים לכהונה, מינתה היום ממשלת ישראל חברים מקרב הציבור בועדה המוניטרית ובמועצה המינהלית.

נגיד בנק ישראל בירך היום על החלטת הממשלה, והודה לחברי ועדת וינוגרד וועדת שפניץ על עבודתם המצוינת. הנגיד ביקש להודות גם לממשלה על החלטתה על מינוי החברים, שהיא הצעד האחרון בתהליך הארוך שיאפשר לבנק ישראל לעבוד לפי המסגרת החדשה של קבלת ההחלטות החשובות שהבנק מקבל, וציין כי החלטת הממשלה מסמלת למעשה את תחילתו של עידן חדש בבנק ישראל שבו הבנק יחל לעבוד כבנק מרכזי מודרני במסגרת החוק החדש. הנגיד סטנלי פישר הוסיף שברור לכל כי החברים החיצוניים בוועדה ובמועצה הם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר יתרמו ללא ספק לכך שתהליכי העבודה של הוועדה המוניטרית והמועצה המנהלית יוכלו להתנהל על הצד הטוב ביותר.

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כחודש, בוועדה המוניטרית, בנוסף לפישר (יו"ר הועדה), למשנה לנגיד הד"ר קרנית פלוג, וליועץ הבכיר לנגיד בארי טאף, יכהנו החברים מקרב הציבור: פרופ' ראובן גרונאו מהמחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים, ויו"ר מכון פאלק למחקר כלכלי, פרופ' רפי מלניק המכהן כמשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, במרכז הבינתחומי הרצליה, ופרופ' אלכס צוקרמן, פרופ' מן המניין בחוגים לכלכלה במרכז הבינתחומי ובאוניברסיטת תל אביב.

במועצה המנהלית, בנוסף לנגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר ולמשנה לנגיד הד"ר קרנית פלוג, יכהנו חמישה חברים מקרב הציבור: דן פרופר (יו"ר המועצה), יו"ר קבוצת אוסם, רו"ח יצחק אידלמן, אורי גלילי, ששימש במשך 32 שנים במגוון תפקידים בבנק לאומי, פרופ' נינה זלצמן מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, ומקסין פסברג, מנכ"ל אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית.