"יומני הערפד" בפייסבוק: להישאב לתוך המשחק החדש

החוויה מסדרות הטלוויזה שכולנו מכורים אליהן לא מסתיימת עם הכתוביות בסיומו של עוד פרק מותח ■ משחק פייסבוק חדש לסדרה "יומני הערפד" ישאיר אתכם במתח ■ וגם: "דקסטר", "העשב של השכן" ושעשועונים מיתולוגיים בפייסבוק

מכירים את זה שאתם מתמכרים לסדרת טלוויזיה משובחת? מכירים את האכזבה שעוד פרק הסתיים בנקודה כל כך מותחת שתיפתר רק בפרק הבא, בעוד שבוע? מצב לא פשוט בכלל, ואולי בשביל זה שווה לכם לבדוק כיצד ניתן להישאר עוד קצת בתוך העלילה של הסדרה האהובה עליכם בפייסבוק.

אין הכוונה לדפי האוהדים או לעמודים הרשמיים של הסדרות, אלא לטרנד החדש של הטלוויזיה החברתית שתופס תאוצה בתקופה האחרונה. בין היתר, אולפני סרטים וסדרות לא מסתפקים רק בצילום הסדרה, אלא על העברת החוויה והעלילה למגרש שבו גם לנו הצופים יש אפשרות לקחת חלק.

הדוגמה הטרייה ביותר מגיעה מכיוונם של אולפני האחים וורנר (Warner Brothers) שהשיקו בימים האחרונים את משחק הפייסבוק התואם של הסדרה המצליחה שלהם "יומני הערפד". המשחק, The Vampire Diaries: Get Sucked In (יומני הערפד: הישאב פנימה), מאפשר לצופים להיכנס לתוך העלילה של הסדרה והמקומות המוכרים ממנה (כמו לדגומה העיירה Mystic Falls) ובדרך לפגוש וליצור אינטראקציה עם הדמויות מתוך הסדרה.

המשחק מבוסס על פתירת חידות וביצוע משימות שונות, ובין היתר הוא ידרוש מכם ידע ובקיאות בפרטים הקטנים של הסדרה. כמו כל משחק שמכבד את עצמו בפייסבוק, ניתן להשתמש בקרדיטים של פייסבוק (Facebook Credits) בשביל לרכוש חפצים וירטואליים בשביל להתקדם במשחק ולגלות מקומות חדשים.

הטרנד של משחקי פייסבוק המבוססים על סדרות טלוויזיה מפורסמות תופס תאוצה אומנם רק באחרונה, אך יש עוד כמה דוגמאות ששווה לכם לבדוק. לפני מספר חודשים השיקה חברת ההפקה Showtime את משחק הפייסבוק החדש המבוסס על הסדרה המצליחה 'דקסטר', לקראת העונה השישית שעלתה לאוויר לפני כשבוע.

המשחק החדש,Dexter-Slice Of Life, לא רק מבוסס על הדמויות והמקומות בהן מתרחשת העלילה - אלא השחקנים, שהם גם הצופים בסדרה, יכולים להתקדם במשחק ככל שהסדרה בטלוויזיה מתקדמת. המשמעות היא שהמשחק עצמו מבוסס על כל פרק שישודר בטלוויזיה, והוא יתעדכן באופן אוטומטי לאחר סיום כל פרק.

סדרה מוצלחת נוספת שזכתה למשחק פייסבוק משלה היא "העשב של השכן". המשחק, weeds-social club, הוא יותר במבנה של משחקי הפארמוויל וה-CityVille המוכרים של זינגה, בו עליכם לגדל תוצרת חקלאית, לקצור ולמכור וכד'. ההבדל היחידי, והמהותי למדי בהקשר של סדרת הטלוויזיה המפורסמת, הוא שהתוצרת החקלאית היא לא אחרת מאשר מריחואנה. נכון, זה לא המשחק החינוכי ביותר שניתן להעלות על הדעת, אבל אם כבר מפתחים משחק המבוסס על סדרת טלוויזיה - אז עד הסוף.

ישנן לא מעט דוגמאות נוספות למשחקי פייסבוק שנוצרו בהשראת תכניות טלוויזיה שאינן קיימות עוד, ולמעשה הפכו לסוג של תכניות מיתולוגיות בהיסטוריה של שידורי הטלוויזיה: השעשועונים. בפייסבוק ניתן היום למצוא את המשחקים המבוססים על השעשועון האמריקני "עשינו עסק", וגם השעשועונים "מי רוצה להיות מיליונר" ו-"גלגל המזל".