חמאס לישראל: "אם תפגעו באסירים שישוחררו - תענשו"

חמאס סירב להתחייב להימנע מחטיפות נוספות של ישראלים אחרי ביצוע עסקת שליט ■ עפ"י דיווחים בכלי תקשורת ערביים, ישראל התחייבה שלא לפגוע באסירים הפלסטינים שישוחררו בעסקה

חמאס מפרסם הבוקר (ו') הבנות חדשות לגבי הסכם שחרור החייל גלעד שליט. נציג חמאס אוסמה חמדאן, אמר לעיתון "אל חייאת" היוצא לאור בלונדון, כי ארגונו מציב שני תנאים נוספים לביצוע העסקה. בעוד חמאס סירב מלהימנע מחטיפת חיילים ואף איים במפורש כי יעשה זאת על מנת להביא לשחרור על אסיריו, ישראל התחייבה במפורשות, כך לטענת חמדאן, להימנע מפגיעה באסירים שהשתחררו. חמדאן מזהיר: אם ישראל לא תעמוד בהתחייבותה - הדבר לא יעבור בשתיקה.

בנוסף, אמר חמדאן לעיתון כי במסגרת השלב השני של העסקה, אז צפויים להשתחרר 550 אסירים, דורש חמאס כי השחרור ייעשה בפיקוח וערבות של מצרים וכי בראש הקריטוריונים ישוחררו אסירים בטחוניים ולא פליליים, תוך התחשבות בתקופת המאסר שביצעו ובמצבם הבריאותי. כמו כך תובע בכיר הארגון כי אותם אסירים ישוחררו לרצועת עזה ולגדה.

אתמול בערב התברר כי בחמאס גילו כי בישראל עצורות 4 פלסטיניות נוספות פרט למספר שעליו ידעו. מדובר ב-4 נשים שטרם נשפטו - ועדיין לא נקצבו להן עונשים. הנהגת חמאס בדמשק פנתה לראש הלשכה המדינית, חאלד משעל, שנמצא בקהיר - ודחקה בו להוסיף את אותן העצירות אל תוך עסקת חילופי השבויים.

על-פי ההסכם שנחתם בין ישראל לבין חמאס, הוסכם על שחרור כל האסירות הפלסטיניות. לכן טוענים שם כי אין סיבה שבירושלים יתנגדו לשחרור של 4 נשים נוספות. מדובר בעקרון שלפי אותם מקורות, יציגו אנשי חמאס לישראל בניסיון "לייקר" את העסקה ולהעלות את כמות האסירים שישוחררו בתמורה לגלעד לשליט ל-1,031.