גורם מצרי: "ישראל תקל בסגר על עזה אחרי שחרור שליט"

העיתון הלונדוני "אל-חיאת" דיווח כי במהלך היום ימשיכו המצרים בתיאום בין ישראל לבין חמאס על המתווה הפרקטי ליישום עסקת החילופין ■ גורם בקהיר אמר שהאסירים שישוחררו ישובו להיות על כוונתה של ישראל - אם יחזרו לפעילות טרור

אחרי שבמצפה הילה כבר הסתיימו ההכנות לשובו של החייל החטוף גלעד שליט, נמשך בדרג הביטחוני התיאום בין ישראל לבין חמאס, בתיווך מצרים, על יישום שלבי עסקת חילופי השבויים. לפי ההבנות, תשחרר ישראל 1,027 אסירים פלסטינים בתמורה להשבתו של שליט, בתום כחמש שנים וחצי בשבי חמאס.

העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר כי במהלך היום, ידונו הצדדים הנוגעים לעסקה במנגנון היישום שלה, בלוחות הזמנים ובמיקום האתרים השונים שבהם היא תתבצע. גורם מצרי הכחיש בשיחה עם העיתון כי זירת הביצוע המרכזית של מתווה ההסכם תהיה ברפיח, ואישר כי גם הצלב האדום הבינלאומי יהיה מעורב בהליכים השונים. אותו גורם אף הדגיש כי ישראל התחייבה שלא תפגע באסירים שישוחררו, אלא אם אלה ישובו לפעילות נגדה.

המקור אישר כי הצלב האדום ייקח חלק ביישום העסקה, ואמר גם כי ישראל לא תסמן אסירים שישוחררו כיעד אלא רק אם הם חוזרים לבצע כל פעילות נגד ישראל. נוסף על כך, הוא טען כי אחרי השבת שליט צפויה ישראל להקל במדיניות הסגר על רצועת עזה.

במקביל להכנות לבואו של גלעד, נפגשו אתמול בני משפחתו עם פסיכולוגים של צה"ל שהורו להם להכין עבורו תיק אישי, שבו יהיו בגדיו וכמה פריטים אישיים - כגון משחת השיניים והאפטר שייב שבהם נהג להשתמש.

כל אלה יימסרו לו ברגע שיחצה את הגבול ממצרים לישראל, בניסיון לספק לגלעד - מיד עם שובו - "ריח של בית", ובתקווה שהדבר יסייע לו לשוב מהר ככל שניתן לחיים שהיו לו בעבר".