סתיו שפיר נפגשה עם אהוד ברק: "יהיה חורף חם בכנסת"

(עדכון) - סתיו שפיר, מיוזמי מחאת האוהלים, ניסתה למצוא אוזן קשבת אצל שר הביטחון ברק במסגרת אי-הסכמתם להמלצות ועדת טרכטנברג שאושרו בממשלה

סתיו שפיר, דפני ליף וחבריהם יוזמי מחאת האוהלים נפגשו היום (א') עם שר הביטחון אהוד ברק בלשכת שר הביטחון בקריה בת"א. כך לפחות לפי סטטוס בפייסבוק שהעלתה שפיר הבוקר, ולאחר מכן בהודעה לעיתונות שנשלחה מטעם מטה המאבק.

בסטטוס, שפיר כתבה כי היא וחבריה בדרך ללשכת השר כדי "לדון בתקציב החברתי. בינתיים אנחנו מחכים לו מחוץ לחדר, מול הקיר עם תמונות כל שרי הביטחון, ומצביעים על מי החביב ביותר. לא אטרקציה".

בסיום הפגישה נמסר ממטה המאבק כי יוזמי המחאה פרשו בפני השר את אירועי שלושת החודשים האחרונים והעלו בפניו את הבעיות החברתיות שעלו מהעם במהלך המחאה. לדבריהם, שר הביטחון ברק הודיע על תמיכתו בהגדלת תקציב המדינה.

לפי ההודעה, ברק העלה את החשש שהעלאת מס החברות יביא לבריחתן של חברות לחו"ל ואילו מנהיגי המחאה טענו שעל המדינה לעודד את בעלי ההון במדינה, הנוהגים כפילנטרופים ומממנים מוסדות ספציפיים, לשלם מסים גבוהים יותר למדינה ובכך לתת למדינה להנהיג מדיניות צודקת - "צדק במקום צדקה".

צוות המומחים בראשות הפרופ' יוסי יונה , הפרופ' יוסי זעירא והפרופ' אביה ספיבק העבירו לברק את מסקנותיהם לפתרון הבעיות החברתיות-כלכליות, ושר הביטחון הבטיח לעיין וללמוד אותם ואף הוסכם שהמגעים בין הצדדים יימשכו.

סתיו שפיר עדכנה בפייסבוק שלה לאחר שיצאה מלשכת ברק: "בדיוק יוצאת מהפגישה עם ברק: מפגין הרבה תמיכה, לא ברור במה. כן הגדלת התקציב, כן קיצוץ בביטחון. צעדים קונקרטיים? מי יודע. מה שבטוח, החורף בכנסת יהיה חם מאוד".

כזכור, יוזמי מחאת האוהלים הביעו תרעומת מאישור דוח טרכטנברג בממשלה בשבוע שעבר, כשלטענתם הוא לא נותן מענה לרוב הדרישות של הציבור בשראל, זה שיצא בחודשיים האחרונים לרחובות במחאה על יוקר המחיה. המלצות טרכטנברג שאושרו בממשלה אמרו "לא" לפתיחת תקציב הממשלה לשנה הבאה והציעו תוכנית חומש שאמורה להוזיל את יוקר המחיה בישראל.

ככל הנראה, שפיר, ליף וחבריה רצו להיפגש עם אהוד ברק כי השר היה בין המתנגדים להמלצות של ועדת טרכטנברג לקיצוץ של כ-3 מיליארד בתקציב הביטחון (אם כי בהצבעה בממשלה מפלגת העצמאות בראשות ברק הצביעו בעד דוח טרכטנברג), ומסיבה זו הם קיוו למצוא אוזן קשבת אצל ברק.

לדברי יוזמי המחאה, הייתה זו דווקא לשכת שר הביטחון שדחפה לקיים הפגישה בימים אלו. פגישתם של יוזמי המחאה עם שר הביטחון ברק מצטרפת לסבב פגישות רחב שנערך עם חברי כנסת ושרים רבים אחרים בשבועות האחרונים. בין היתר נפגשו ליף, שפיר, קונטס וחבריהם עם שר הפנים אלי ישי שהצהיר כי הוא בעד פתיחת התקציב, עם שר החינוך גדעון סער, המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, חברת הכנסת רוחמה אברהם (קדימה), חברת הכנסת אורלי לוי (ישראל ביתנו) וחברי כנסת נוספים.

נקודה מעניינית היא שבין כל השרים וחברי הכנסת איתם נפגשו אנשי המחאה, לא התקיימה עדיין אף פגישה עם אנשי מפלגת העבודה. יוזמי המחאה מספרים כי פגישות עם בכירי מפלגת העבודה מתוכננות להתקיים בקרוב.

בין התגובות לססטוס של סתיו שפיר בפייסבוק לפני הפגישה, תגובה שנראית מייצגת לחבריה: "למה את נפגשת עם המשת"פ הזה, חברם של הטייקונים, ויועצו הבכיר של נתניהו? מה את חושבת שתשיגי בפגישה הזאת? עם כל הכבוד, ויש כבוד, את מי בדיוק את מייצגת בפגישה הזאת?"

תגובה אחרת לסטטוס אומרת: "90% שהוא מציע לך להצטרף למפלגת עצמאות בראשותו. פגישה מיותרת שרק נועדה ללטף את האגו שלו ועוד צילום שתיים בשביל הפוטו-אופ. אחרי שהוא יציע לך להצטרף ואת תסרבי, כדאי לך לרוץ עם זה לתקשורת לפני שהוא ידליף, וזה יעשה לך נזק בל יתוקן".