חמאס חושש מניסיון ישראלי של הרגע האחרון לחילוץ שליט

בעקבות החששות, בחמאס הטילו איפול תקשורתי על תהליך ההסגרה ■ בחמאס טוענים כי נקטו בכל האמצעים למנוע ניסיון ישראלי להגיע אליו לפני ביצוע העסקה

בחמאס חוששים מפני פעולה ישראלית לשחרור גלעד שליט ברגע האחרון, כך מדווח הבוקר (ב') העיתון הלונדוני "א-שארק אל אווסט". על-פי הדיווח הבוקר, שליט יועבר למצרים בדרך שתמנע מישראל להגיע אליו בכל צורה שהיא. עוד הם מדגישים כי השחרור יתבצע אך ורק לאחר שחרורם של כל האסירים הפלסטינים בעסקה.

הזרוע הצבאית של חמאס הטילה איפול תקשורתי מלא על סוגיית ההעברה של שליט וכן נקטה אמצעי ביטחון יוצאי דופן על מנת להבטיח את המבצע. "ביום שלישי בשעה 11:00 בבוקר יועבר גלעד שליט לידי המצרים ומשם לישראל", כך דיווח אמש חמאס, יומיים לפני מועד עסקת שליט, שבמסגרתה יושב החייל החטוף מהשבי אחרי חמש שנים וחצי.

השלב הראשון של העסקה כבר הושלם היום, כשלבית הכלא קציעות הועברו 450 האסירים שאמורים להשתחרר ולכלא השרון הועברו 27 האסירות, שיצאו לחופשי במסגרת העסקה. אנשי הצלב האדום הגיעו הערב לבתי הכלא והשלימו זיהוי ובדיקה רפואית של כל אחד מהאסירים הפלסטינים. לאחר הזיהוי החתימו אנשי כוחות הביטחון את כל אחד מהאסירים על מסמך שבו הוא מתחייב שלא לעסוק בטרור לאחר שחרורו.

הבוקר שב מקהיר דוד מידן, השליח המיוחד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדיווח כי שהעסקה סגורה וכי כל התיאומים מול חמאס לקראת יום שלישי מתנהלים כשורה. בחמאס אמרו היום ששליט טופל בשבי באופן הוגן ואנושי, על-פי דיני האסלאם.

ביום שלישי יועבר גלעד בטיסה ממצרים לבסיס חיל האוויר בשפלה - שם ייערך המפגש הראשוני בינו לבין בני המשפחה. לפי לוח הזמנים של מימוש העסקה לשחרורו, יבלה שליט את ערב שמחת תורה הקרוב בביתו, בחיק בני משפחתו.

החזרתו של שליט הביתה תתבצע כמו מבצע צבאי לכל דבר, ומי שתפקח עליו תהיה חטיבת המבצעים של צה"ל. כל דבר במבצע יתואם עד הפרט האחרון והקטן ביותר, וכל תזוזה תהיה מפוקחת.