צפו: רה"מ נתניהו לגלעד שליט: "כמה טוב שבאת הביתה"

ראש הממשלה לגלעד שליט: "שלום גלעד, ברוך שובך למדינת ישראל" ■ פנה להוריו, אביבה ונועם: "החזרתי לכם את הילד הביתה"

רה"מ בנימין נתניהו בירך היום (ג') את גלעד שליט והוריו - נועם ואביבה - בבסיס חיל האוויר בתל-נוף, עם הגעתו של גלעד שליט לבסיס לאחר שחרורו. שליט נפגש לראשונה עם משפחתו לאחר כמעט 5.5 שנים בשבי.

"שלום גלעד, ברוך שובך למדינת ישראל", אמר נתניהו לגלעד שליט. "כמה טוב שבאת הביתה". גלעד שליט הביט לעבר נתניהו והצדיע לו, כשהוא לבוש במדים כמובן. "מצטער שאני קצת חלש", אמר גלעד שליט לנתניהו.

נתניהו פנה במעמד זה להוריו של שליט ואמר להם: "החזרתי לכם את הילד הביתה".

גלעד שליט נפגש בצהריים עם הוריו בתל-נוף; מוקדם יותר היום הוא שוחח בטלפון עם משפחתו ולפי דיווח בערוץ 10 ביקש מסבתו שתכין לו "שניצל עם פסטה".

נתניהו נשא דברים בתל-נוף בטקס מיוחד, כשלצידו שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ. "אזרחי ישראל", פתח נתניהו, "ביום הזה כולנו מאוחדים בשמחה ובכאב. לפני שנתיים וחצי חזרתי לתפקיד ראש הממשלה. אחת המשימות המורכבות שמצאתי על חשבוני ואותה שמתי על לוח לבי הייתה להחזיר את חיילנו החטוף גלעד שליט חי ובריא הביתה. היום המשימה הזו הושלמה.

"המשימה הייתה כרוכה בהחלטה קשה, קשה מאוד. אל מול עיני היה הצורך להחזיר הביתה את מי שנשלח על ידי מדינת ישראל לשדה הקרב. כחייל וכמפקד, יצאתי פעמים רבות בשליחות צה"ל למשימות מסוכנות, אבל תמיד ידעתי שאם אני או חבריי ניפול בשבי - מדינת ישראל תעשה הכל כדי להשיבנו הביתה. זהו הדבר שעכשיו ביצעתי כראש ממשלת ישראל. כמנהיג ששולח מדי יום את חיילי צה"ל להגן על מדינת ישראל, אני מאמין שערבות הדדית איננה רק סיסמה אלא אחת מאבני היסוד של קיומנו כאן.

"אבל לנגד עיני עמד גם צורך נוסף: לצמצם ככל האפשר את הסכנה לביטחון אזרחי ישראל. לשם כך הצבתי 2 דרישות ברורות. הראשונה היא שצמרת החמאס תישאר בכלא, והשנייה שרובם המכריע של המשחררים יגורשו או יישארו מחוץ לשטחי יהודה ושומרון וזאת כדי להרחיק אותם מהיכולת לפגוע באזרחינו. במשך שנים חמאס התנגד לדרישות הללו, אך לבסוף הסכים.

"חשבתי על גלעד ועל 5 השנים שהוא נמק בצינוק של החמאס ולא רציתי שגורלו יהיה כגורלו של רון ארד. רון נפל בשבי לפני 25 שנים ועד היום לא שב. זכרתי את בתיה ארד האצילה, זכרתי את כמיהתה לבנה רון עד יום מותה. ידעתי שאני נושא באחריות כבדה, ידעתי את מלוא המשמעות של קבלת ההחלטה. ברגעים הללו מנהיג נמצא לבדו והוא צריך לקבל החלטה. שקלתי והכרעתי. שרי הממשלה תמכו בהחלטה ברוב גדול והיום גלעד שב הביתה אל משפחתו, אל עמו, אל מדינתו.

"זהו רגע מרגש ביותר. לפני זמן קצר חיבקתי אותו ברדתו מהמטוס וליוויתי אותו להוריו, אביבה ונועם, ואמרתי להם, 'החזרתי את בנכם הביתה'. אבל זהו יום קשה. כל מחבל משוחרר שיחזור לטרור - דמו בראשו. מדינת ישראל נבדלת מאויביה כי אנחנו לא חוגגים שחרור של רוצחים. מחר נחגוג את ערב שמחת תורה; בשבת יקראו בבתי הכנסת, בהפטרה של פרשת בראשית, 'להוציא ממסגר אסיר מבית כלא יושבי חושך'. ביום הזה אני יכול לומר לעם ישראל: ושבו בנים לגבולם, עם ישראל חי".