הרשת מלאה בגלעד שליט: רגשנות ואהדה, ציניות והומור שחור

הבלוגוספירה בישראל עוסקת היום בדבר אחד בלבד: חזרתו של גלעד שליט משבי החמאס ■ אחרי ימים ארוכים של ציניות, הגולשים ברשתות החברתיות לא הצליחו לעצור את ההתרגשות

סביר להניח שיידרש לא מעט זמן עד שגלעד שליט יגלה ויבין מהן הרשתות החברתיות, ומה ההשפעה והמשמעות שלהן עבור רובנו, שכן מאז שנשבה על-ידי החמאס לעזה ב-2006, הרבה מאוד השתנה פה וברשת האינטרנט.

מרגע החטיפה, לרשתות החברתיות היה חלק בלתי נפרד מהמאבק לשחרורו של שליט, ובימים האחרונים, מאז שהוכרז על יישום העסקה, מעורבות הגולשים באתרי המדיה החברתית הגיעה לשיאה - עד לרגע חזרתו של החייל השבוי לחיק משפחתו.

במהלך השבוע האחרון, מאז פורסמה הידיעה על כך שממשלת ישראל אישרה את העסקה עם חמאס, הרשתות החברתיות החלו לרעוש, בין היתר עם לא מעט תגובות, פרסומים ציניים ובדיחות שחורות:

הסטנדאפיסט, נדב אבוקסיס: "מת להיות עם גלעד בפעם הראשונה בארומה כשהוא מזמין קפה ומאפה, והרוסיה שואלת אותו 'מה השם'?".

רותם ביטון: "אתה רואה, אתה צריך למשוך את הציפור ואז לשחרר ולהרוג כמה שיותר חזירים" #שיחות.מהמסוק

אפשר לאהוב את זה ואפשר שלא, אך החל משעות הבוקר המוקדמות גם הציניקנים המקצועיים לא הצליחו להדחיק את ההתרגשות הגדולה מחזרתו של גלעד שליט לאחר 1,940 ימים מהשבי בעזה, והרשתות החברתיות התמלאו בסטטוסים נרגשים וגאים:

אפרת לבנה-אברהמי, אחותו של השבוי לשעבר בני אברהם: "היום יום חג במזרח התיכון! שחרור חייל תמורת שחרור אסירים בטחוניים, מקווה שזה יקדם את המשא-ומתן בין העמים להשכין כאן שלום עם שכננו! אמן"


התגובות לשחרורו של שליט, ובין היתר גם לחלק השני של העסקה במסגרתה שוחררו למעלה מ-1,000 אסירים ביטחוניים, הגיעו גם מגולשי טוויטר ברחבי העולם. חלקם, מטבע הדברים, ברכו גם את העם הפלסטיני:

קרדיט: צילום מסך Twitterfall

כאמור, משעות הבוקר המוקדמות כל כלי התקשורת בישראל נמצאים בדריכות שיא ומשדרים ללא הפסקה ממספר רב של נקודות ברחבי הארץ כאשר הם ממתינים לאיזשהו פרט מידע לגבי החייל השבוי ותהליך השחרור שלו.

לאחר שכמעט כל גופי התקשורת התחייבו למסמך שמצהיר כי הם לא מתכוונים לדחוף את המצלמות והמיקרופונים שלהם לפרצופו של שליט ברגע שיחזור לישראל, הגיע רגע "המופת" של העיתונות המצרית, בניצוחה של הכתבת שהאירה אמין, שמצאה לנכון להושיב את שליט לראיון מעמיק ("מה התכניות שלך לעתיד?") רגעים ספורים לאחר שראה אור שמש לאחר 5 שנים בשבי. הראיון הועלה ליו-טיוב במהירות שיא על-ידי גולשים רבים:

התגובות לראיון הכפוי של הטלוויזיה המצרית לא איחרו לבוא:

קרדיט תמונה: נוי אלוש

מהרגע שהצלמים של דובר צה"ל, שליוו את חזרתו של שליט מהרגע שעבר את הגבול ממצרים ממוצב כרם-שלום, החלו להגיע התמונות הראשונות שלו שהציפו את הפידים השונים:

גלעד שליט / צלם : דובר צהל
 גלעד שליט / צלם : דובר צהל

בנימין נתניהו גלעד שליט / צלם : דובר צהל
 בנימין נתניהו גלעד שליט / צלם : דובר צהל

על אף המראות והתמונות המרגשות, הציניות לא פסחה גם במקרה הזה על הגולשים ברשתות החברתיות:

shalit4
 shalit4

קרדיט תמונה מפייסבוק: רחלי רוטנר