משפחת שליט מודה לציבור: "ריגשתם אותנו יום יום"

משפחת שליט מודה לציבור במכתב שפרסמה בכל העיתונים: "ביחד החזרנו אותו הביתה, כעת עזרו לנו לשוב לשגרה ולהעניק לגלעד את השקט לו הוא זקוק" ■ הבוקר מתחילים הפעילים וכלי התקשורת לעזוב בהדרגה את מצפה הילה

יממה לאחר ששב בנם גלעד, מהשבי בו הוחזק במשך 1,941 ימים, פרסמה משפחת שליט מודעה בכל העיתונים הגדולים בישראל, ובה הודתה למיליוני האנשים שתמכו בהם לאורך השנים, במאבק להחזרת גלעד.

בהודעתם, הודו בני המשפחה לאלו שהלכו עמם לאורך כל הדרך, וביקשו מהציבור הרחב לאפשר להם לעזור לגלעד לשוב לשגרה, ולשקם את חייו.

לשון המודעה שפרסמה המשפחה:

"אחרי 1,941 ימים ולילות ארוכים רצינו להגיד לכם תודה. תודה לכל מיליוני האנשים בארץ ובעולם שתמכו בנו, ליוו אותנו, צעדו עמנו וחיזקו אותנו בשעות, בימים ובשנים הקשות מאז חטיפתו של גלעד.

ריגשתם אותנו יום יום בהתגייסותכם והייתם מקור כוח עבורנו להמשיך במאבק הקשה להצלתו של גלעד. הייתם לנו למשפחה אחת גדולה ובעיקר עוררתם בנו גאווה להימנות עם אזרחי מדינת ישראל.

לכל אחד ואחת מכם חלק בהצלחת המאבק. ביחד החזרנו אותו הביתה. כעת עזרו לנו לשוב לשגרה ולהעניק לגלעד את השקט לו הוא זקוק.

'ושבו בנים לגבולם'

אביבה, נועם, גלעד, הדס, יואל, יערה, יעל, צבי ומשפחת שליט המורחבת"

הבוקר הראשון בבית

גלעד שליט מתעורר הבוקר (ג') לראשונה מזה חמש שנים וכמעט ארבעה חודשים, במיטתו החמה שבביתו במצפה הילה. אתמול הוא השלים את מסעו הארוך הביתה, לאחר שחזר משבי חמאס, ובילה ערב ראשון עם משפחתו.

הוא אכל אמש ארוחת ערב, שכללה מאכלים אהובים עליו כמו שניצל, צ'יפס ופסטה, ופגש גם את שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, שהעביר לו מכתב מהנשיא סרקוזי. במהלך המפגש שנערך בבית משפחת שליט, סיפר גלעד לשגריר כי בזמן שהייתו בשבי צפה בטלוויזיה בתוכניות טבע וספורט, וגם בטור דה פראנס - כך מדווח גלי צה"ל.

הפעילים שהקדישו את חייהם בשנים האחרונות למען שחרורו של גלעד, המשיכו בחגיגות אל תוך הלילה. במהלך הלילה אבטחו שוטרי מג"ב ומשטרת ישראל את בית משפחת שליט, ובישוב נכחו גם קציני רפואה ופסיכולוגים. הבוקר מתחילים הפעילים וכלי התקשורת לעזוב בהדרגה את מצפה הילה, כדי לאפשר לגלעד לחזור למסלול חייו.

כל המדינה חיכתה לתמונותיו של גלעד בריא ושלם, הולך על רגליו, אך התמונות חשפו גם את פניו החיוורים, וגופו הרזה. עם חזרתו עבר גלעד מספר בדיקות, בהן לא נתגלו ממצאים חריגים, ומצבו התזונתי הוגדר "בשליטה". בשבועות הקרובים, הוא יעבור בדיקות נוספות, שיבחנו את מצבו הבריאותי והנפשי.

בארה"ב מברכים ודואגים

בארה"ב מברכים את משפחת שליט, לרגל חזרתו של בנם גלעד, לאחר חמש שנים וחצי בשבי החמאס, אך גם מביעים את דאגתם משחרור 477 המחבלים, שאחראים למותם של מאות אזרחים ישראלים.

בכיר בממשל אובמה אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הממשל אף הביע את דאגתו בפני ממשלת ישראל ממש בשעות הקריטיות של גיבוש ההסכם - בעיקר בשל העובדה כי חלק מהמחבלים אחראים למותם של אזרחים אמריקנים.

"כעניין עקרוני, בארה"ב מתנגדים לשחרור מחבלים שהיו מעורבים ברציחתם או פציעתם גם של בעלי אזרחות אמריקנית", אמר הבכיר וציין כי "ארה"ב פנתה לישראל טרם ביצוע העסקה, והביעה את התנגדותה למהלך".

מהבית הלבן נמסר כי "הנשיא ברק אובמה מרוצה באופן אישי מכך שגלעד שליט שב לביתו, ומעוניין שהצעד יהווה פתח לחידוש השיחות בין ישראל והפלסטינים". מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון הביעה את שמחתה על העסקה שהובילה לשחרורו של גלעד שליט, והביעה את תקוותה שה"מרגל האמריקני - ישראלי" אילן גרפל, שנמצא בחודשים האחרונים בכלא המצרי, ישוחרר גם הוא בקרוב.