בכיר באיחוד האירופי: אושר החלק השישי בחבילת הסיוע ליוון

האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית יעבירו ליוון 8 מיליארד אירו ■ הסיוע הוא חלק מתוכנית החילוץ ליוון בשווי כולל של 110 מיליארד אירו

בכיר האיחוד האירופי אמר הערב (ו') לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי שרי האוצר של מדינות האיחוד וקרן המטבע הבינלאומית אישרו את חבילת הסיוע השישית ליוון, מדינת גוש האירו העומדת בפני חדלות פירעון.

הסיוע בגובה של 8 מיליארד אירו, הוא כאמור השישי במספר ליוון ומהווה חלק מתוכנית הסיוע בשווי כולל של 110 מיליארד דולר. "העברת הכספים השישית אושרה, כסף יועבר ליוון", אמר המקור שהיה מעורב בשיחות.

אישור החלק הבא בתוכנית הצנע בא לאחר שאתמול הצליח להעביר ראש ממשלת יוון, גאורג פפנדריאו, בפרלמנט היווני חבילה נוספת במסגרת תוכנית הצנע הממשלתית, לדרישת קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי. זאת, למרות המהומות האזרחיות במדינה שקיבלו אתמול תפנית אלימה ואף דווח על הרוג אחד.

תוכנית הצנע שהובאה אתמול לאישור הפרלמנט כוללת העלאת מיסים, קיצוצים בתוכניות הפנסיה ובמשרות של עובדים במגזר הציבורי, כמו גם פיטורים של 30 אלף עובדים בשירות הציבורי ואישורים מיוחדים לפירוק התאגדויות העובדים המאוגדים בהסכמי עבודה קולקטיביים ביוון.