שוב זה קורה: אל-על מבטלת עוד שני קווים לא רווחיים

לאחר שבאוגוסט השנה הודיעה אל-על על ביטול הקו הישיר לסאו פאולו, היום הודיעה החברה על ביטול הקווים לאודסה ולדנייפרופטרובסק בתחילת דצמבר

לאור מצבה הכספי הבעייתי של אל-על כפי שהוא משתקף בדוחותיה הכספיים, מבצעת הנהלת החברה, בראשות אליעזר שקדי, מהלכי התייעלות שונים במטרה לגרום לכך ששנת 2012 תחראה טוב יותר מ-2011.

אחד המהלכים הוא ביטול טיסות בקווים לא רווחיים: באוגוסט השנה הודיעה אל-על על ביטול הקו הישיר לסאו פאולו, כשנתיים בלבד לאחר השקתו, ואילו היום (א') ומאותן סיבות הודיעה החברה על ביטול שני קווים נוספים שטסו בתדירות של אחת לשבוע. טיסת אל-על האחרונה לאודסה תצא ב-6 בדצמבר, ולדנייפרופטרובסק ב-8 בדצמבר.

"העלייה החדה והמתמשכת במחירי הדלק מחייבת בחינה ממוקדת של יעדי אל-על, כפי שנעשה בחברות תעופה אחרות בעת הזו בעולם", נימק היום שקדי. עוד לדבריו, אל-על הפעילה את הקווים הישירים לאודסה ודנייפרופטרובסק בתדירות שבועית אחת שאינה תואמת את האסטרטגיה של החברה לפעול בנתיבים מרכזיים במספר תדירות שבועיות.

"הנסיקה חסרת התקדים במחירי הדלק הסילוני, הוצאות הביטחון והמשבר הכלכלי העולמי הביאו לקבלת ההחלטה. המהלך נעשה כחלק מהתאמת פעילות ותהליכי התייעלות לצמצום ההוצאות באל-על, ומתוך מטרה ליצור אופטימיזציה של צי המטוסים ויעדי הטיסה. מציאות זו מחייבת אותנו לבחון מחדש את הכדאיות הכלכלית של כל יעד וכל טיסה", אמר.

בתוך כך, בעקבות המחלוקת שהתעוררה בין אל-על לשב"כ בנוגע לסידורי האבטחה המחמירים הנדרשים סביב הטסתם של אלפי צליינים מניגריה לישראל החל בסוף החודש הזה, נמסר מאל-על כי היא נאלצת לבטל את הפרויקט. "לצערנו הרב, על אף העובדה שבאל-על מאוד היו מעוניינים לבצע את הפרויקט, הנושא ירד מהפרק עקב אי-יכולתו של הזכיין לעמוד בדרישות הביטחון המוכתבות על-ידי המדינה".