מילואימניקים: "לא לשחרר רוצחים גם במחיר חיינו האישיים"

עצומה של קצינים וחיילים החברים בתנועת "ישראל שלי": "מהיום זה כבר לא משתלם. העם בישראל לא יסכים לשחרור מחבלים עם דם על הידיים" ■ מכוונים "להגברת החוסן הלאומי ויכולת העמידה של ישראל אל מול לחצי הטרור הערבי"

על רקע העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, שכללה שחרור של 1,027 אסירים בטחוניים שחלקם הגדול עם ידיים מגואלות בדם ישראלים, הוקם בימים האחרונים אתר אינטרנט ע"י קצינים וחיילים בצה"ל החברים בתנועת "ישראל שלי" ("תנועה לעשייה ציונית", המזוהה עם הימין), עם עצומה שבה הם קוראים שלא לשחרר אותם תמורת מחבלים עם דם על הידיים, אם ייפלו בשבי בעתיד.

בעצומה באתר, הקצינים והחיילים המילואימניקים כותבים: "אנו דורשים לא לשחרר רוצחים, גם במחיר חיינו האישיים. אנחנו אומרים לארגוני הטרור בצורה שאיננה משתמעת לשני פנים: מהיום זה כבר לא משתלם. העם בישראל לא יסכים לשחרור מחבלים עם דם על הידיים".

באתר, המילואימניקים כותבים שהם מודעים לאחריות הכבדה של החלטה כזו, ושהם מאמינים ש"הרוח של העם בישראל חזקה מתמיד ורק ברוח זו נוכל לנצח את ארגוני המחבלים. אנו מאמינים שהחלטתינו הנובעת מעוצמתו של העם בישראל יחזקו את הלכידות של החברה ויכולתה לעמוד במצבים קשים בעתיד".

המילואימניקים טוענים כי ההצהרה שלהם איננה פוליטית ואינה פונה למנהיג כזה או אחר ואינה מביעה עמדה בנוגע לעסקת שליט. "עמדתינו באה לחזק את הרוח שעליה הוקמה המדינה הזאת - רוח של נאמנות ומחויבות לעם ולמדינה. אנו מאמינים שככל שיחתמו יותר מילואימניקים ואף חיילים בסדיר על האמנה כך יוקל על מקבלי החלטות בעתיד לנהל משא ומתן ולהביע עמדה נחרצת וברורה למחבלים ולארגוני הטרור".

באתר האינטרנט המילואמניקים טוענים שהם קבוצה הפועלת בכוחות משותפים להגברת החוסן הלאומי ויכולת העמידה של מדינת ישראל אל מול לחצי הטרור הערבי. "אנו מאמינים שככל שאזרחים רבים יותר יאמרו 'עד כאן', כך תפחת היכולת של אותם ארגונים להשיג הישגים בעתיד".

יו"ר 'ישראל שלי' איילת שקד, ודוד צביאל מיוזמי העצומה אומרים כי "כאשר חיילים בסדיר ובמילואים מצהירים כי הם נכונים לשאת על כתפיהם אפילו את הסבל הנורא בשבי האויב, כדי לחסוך מעם ישראל את הסכנה הנוראה הנשקפת לו בעת שחרור מחבלים - מדינת ישראל לא תוכל עוד שלא להביע עמדה תקיפה, נחרצת וברורה מול ארגוני הטרור בעניין הזה".