ניו יורק: תושבים נגד פרויקט נדל"ן של אייל עופר במנהטן

אחת מוועדות התכנון המקומיות הצביעה ביום ו' האחרון נגד התוכנית המוצעת, שעיקרה להסב בית חולים בשכונה המבוקשת גריניץ' ווילג' למתחם מגורים

האם פרויקט הנדל"ן של איש העסקים אייל עופר במנהטן בסכנה? אחת מוועדות התכנון המקומיות הצביעה ביום ו' האחרון נגד התוכנית המוצעת, שעיקרה להסב בית חולים בשכונה המבוקשת גריניץ' ווילג' למתחם מגורים. בקרוב יושמעו התנגדויות התושבים בפני מועצת העיר ניו יורק.

לפני כשבועיים הודיע עופר כי Global Holdings שבשליטתו חברה ל-Rudin Management Company ורכשה את מתחם בית החולים סיינט וינסנט בגריניץ' ווילג' שבניו יורק.

הרוכשות הודיעו על כוונתן לבנות במקומו דירות שיעלו בין 1.2 מיליון דולר ל-12 מיליון דולר. הקרקע, שעליה מבני בית חולים שפשט רגל, נרכשה ב-260 מיליון דולר, והיקף הפרויקט נאמד בכ-800 מיליון דולר - פרויקט לא קטן גם במושגים אמריקניים.

אלא שכעת מתברר שהדרך ליישומו עוד רצופה משוכות. ביום שישי האחרון דחה ועד הווילג' (בעיר ניו יורק, הוועד השכונתי הוא השלב הראשון בשורה של ועדות שדנות בפרויקטי נדל"ן) את התוכנית המוצעת על-ידי עופר ורודין, מכיוון שהיא מצפיפה את השכונה בכך שהיא מוסיפה לה 450 יחידות דיור. כך מדווח אתר DNAinfo בניו יורק.

כמו כן, השכנים העלו טענות באשר לתנועה המוגברת של כלי רכב שצפויה לייצר השכונה החדשה. טענה ישנה שהועלתה שוב, היא שהמרכז הרפואי שיבנו עופר ורודין במקום בית החולים לא ייתן מענה מספק לצרכי האוכלוסייה.

בתגובה, שחררו רודין ועופר הצהרה ולפיה כבר התקיימו 60 שימועים בנושא התוכנית, וכי השותפות עובדת בשיתוף פעולה עם העירייה והקהילה. בשלב הבא, תיבחן התוכנית המוצעת למתחם, כולל ההתנגדויות לה, בכמה פורומים, לרבות ועדת התכנון של ניו יורק. בסופו של דבר, ולאחר שימועים ציבוריים נוספים, תכריע מועצת העיר ניו יורק.