רעידת האדמה בטורקיה: גוגל הפעילה שירות לחיפוש נעדרים

למודי ניסיון מאסונות הטבע בהאיטי, קרייסצ'רץ' ויפן, גוגל מפעילה את שירות חיפוש הנעדרים שלה גם בטורקיה בעקבות רעידת האדמה

רעידת האדמה שהכתה אמש (א') בדרום מזרח טורקיה גבתה עד כה כ-217 הרוגים ולמעלה מאלף פצועים. עוצמת הרעידה הגיעה עד ל-7.2 בסולם ריכטר, ועל פי הדיווחים בניינים רבים קרסו על יושביהם. נכון לרגע זה ההערכה היא כי למעלה מ-800 בני-אדם נעדרים ולכודים מתחת להריסות.

בנסיון לעזור לקרובי משפחה לחפש ולאתר את יקיריהם, וכן לסייע במעקב אחר הנעדרים והלכודים, הודיעה ענקית האינטרנט גוגל, באמצעות הצוות המיוחד שלהם למקרי חירום, על הפעלת שירות Person Finder (מציאת אנשים) בטורקיה. השירות ניתן באתר האינטרנט הזה, והוא יכול להיות גם מוטמע על ידי קוד קצר באתרי אינטרנט שרוצים להפיץ אותו ולעשות בו שימוש, ועבור הגולשים הוא יופיע כיישומון (וידג'ט) קטן באתרי האינטרנט שאליהם הם גולשים ובאמצעותו ניתן להזין שמות נעדרים שאותם מחפשים, או לחילופין להזין שמות של אנשים שנמצאו במטרה לקשר בין הנעדר למשפחתו.

person_finder_google
 person_finder_google

ה-Person Finder של גוגל הושק על ידי המטה הפילנתרופי של גוגל, לראשונה במהלך רעידת האדמה שהתרחשה בהאיטי בתחילת 2010, שם נבנה מאגר של למעלה מ-55 אלף נעדרים. מאוחר יותר נעשה בו שימוש גם ברעידת האדמה בעיירה קרייסצ'רץ' שבניו-זילנד וכמובן באסון הצונאמי ביפן, שם נבנה מאגר של למעלה מ-600 אלף נעדרים. נכון לרגע זה, מאז החל אמש השירות לפעול בטורקיה, ישנם כ-1,700 רישומים במאגר הנעדרים במדינה.