ליברמן: "יעופו כאן טילים על כ"ס והרצליה; הסיכוי לקסאמים על גוש דן? לא 100% אלא 200%"

שר החוץ ליברמן בתדרוך לקראת ישיבת הקוורטט ביום רביעי: "אבו-מאזן הוא המכשול הגדול ביותר להסדר, הוא ראה מה קרה לכל חבריו הקרובים - קדאפי, מובארק ואחרים - והוא מאיים שיחזיר את המפתחות. זה לא איום, זו ברכה"

התבטאות יוצאת דופן היום (ב') משר החוץ, אביגדור ליברמן: "מרגע שהפלסטינים יקבלו שליטה בטחונית מלאה על שטחי יהודה ושומרון, תוך שנה נראה קסמאים על כפר-סבא והרצליה. השאלה היא האם נראה קסאמים על גוש דן, והתשובה היא כן, לא ב-100%, אלא ב-200%".

ליברמן אמר את הדברים בתדרוך עיתונאים במשרד החוץ לקראת פגישת הקוורטט ביום ד' הקרוב.

ליברמן הוסיף: "אם נגיע להסדר יציב עם הפלסטינים אני מוכן ללכת על זה, אבל כרגע כל מה שאני רואה זה רק מצב הפוך. ברגע שהם יקבלו מדינה עצמאית, יהיו קסאמים. אבו מאזן הוא המכשול הגדול ביותר להסדר בינינו לבין הפלסטינים, הוא ראה מה קרה לכל חבריו הקרובים - קדאפי, מובארק ואחרים - והוא מאיים שיחזיר את המפתחות. זה לא איום, זו ברכה, כל מי שיבוא אחריו יהיה יותר טוב. הוא עוסק רק באג'נדה הפרטית שלו, כל מה שחשוב לו זה מקומו בהיסטוריה ואיך יבלה את חייו ברווחה ועושר".

שר החוץ אמר כי "אני אתפלא מאוד אם הממשלה הנוכחית לא תשרוד עד סוף ימיה. אני לא רואה סיבה או אינטרס למישהו לפרוש. לפעמים יש דינמיקה שיותר חזקה מרצונות של אנשים ואנחנו מוצאים את עצמנו בתוך הקלחת, אבל מבחינת אינטרס - אין כזה".

ליברמן חזר על עמדתו כי לא יסכים להקפאת הבנייה בהתנחלויות: "זה לא יקרה, לא תהיה הקפאה נוספת. בדיעבד, ההקפאה לא הצדיקה את עצמה. השאלה הבסיסית היא מה יקרה כשהפלסטינים יקבלו עצמאות, מי ייתן לנו ערבויות שלא נראה קסאמים על רעננה והרצליה. לא קיבלתי עד היום שום ביטחון, שום יסוד סביר להניח שזה לא יקרה".

שר החוץ ליברמן התייחס גם לעסקת שליט: "יש לברך על זה שהחייל בבית. כל הנימוקים שנתתי בפורומים סגורים מספיקים, לא רוצה להוסיף". עם זאת, הוסיף שר החוץ רמיזה לוועדת שמגר: "עקרונית, אני נגד הידברות כלשהי עם חמאס, והקמת ועדות זו בריחה מאחריות".