ישראל לאו"ם: "ההתנחלויות מכשול לשלום? עיוות היסטורי"

השגריר פרושאור במועצת הביטחון: "תרומות הערבים לתקציב הרשות – כמחצית ממחיר המטוס הפרטי של הנסיך הסעודי" ■ "כל חברת או"ם שתצביע בעד מדינה פלסטינית – תישא באחריות לתוצאה"

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, תקף היום (ב') בחריפות את הנהגת הרשות הפלסטינית בנאום במועצת הביטחון. דבריו משקפים את התבטאויות שר החוץ, אביגדור ליברמן, שאמר היום כי יו"ר הרשות, מחמוד עבאס, הוא "המכשול הגדול ביותר לפני הסדר". ליברמן, שדיבר עם כתבים בירושלים, הביע תקווה שעבאס יתפטר והכריז שיתנגד לכל מחווה ישראלית לחיזוק מעמדו של עבאס ברשות, כפי שהמליץ משרד הביטחון.

דברי פרושאור היו חלק מדיון חודשי של מועצת הביטחון על "המצב במזה"ת, לרבות שאלת פלסטין". השגריר התייחס לנאומו של עבאס בעצרת הכללית, בספטמבר, שבו תואר הקשר ההיסטורי של הנצרות והאיסלאם ל"ארץ הקודש", בלי להזכיר את הקשר ההיסטורי של העם היהודי למולדתו. "עבאס הכחיש 4000 שנות היסטוריה יהודית", אמר פרושאור. "זו לא היתה השמטה מקרית. זו לא היתה השמטה קטנה. ההנהגה הפלסטינית מנסה למחוק את הקשר בין העם היהודי לארץ ישראל. זה קשר עתיק שאי אפשר לנתקו. האו"ם הכיר בישראל כמדינה יהודית לפני 64 שנים. הגיע הזמן שהפלסטינים ויותר מ-20 מדינות מולסמיות ילכו בעקבותיו".

השגריר הוסיף: "טענות הפלסטינים שההתנחלויות הן המכשול העיקרי לשלום אינן אלא עיוות היסטורי. עובדה היא, שעד 1967 היתה הגדה המערבית חלק מירדן ועזה היתה חלק ממצרים. העולם הערבי לא נקף אז אצבע להקמת מדינה פסלטינית. המכשול העיקרי לשלום הוא דרישת הפלסטינים לזכות השיבה ואי הכרה בישראל כמדינה יהודית. ההנהגה הפלסטינית אינה מבהירה לאזרחיה שאלה חלומות באספמיה; זכות השיבה משמעותה הרס מדינת ישראל".

"שלא יהיה ספק: ישראל רוצה לחיות בשלום עם מדינה פלסטינית עתידית", אמר פרושאור. "הניחו לי לחזור על כך: ישראל רוצה שלום עם מדינה פלסטינית עתידית. במילים ובמעשים הוכיחה ממשלתי שוב ושוב שאנו מבקשים פיתרון של שתי מדינות לשני עמים, שיחיו בשלום זו לצד זו". הסוגיה המרכזית שעל הפרק אינה עצם עתידה של מדינה פסלטיני אלא אופיה", הדגיש פרושאור. "חמאס מדכא את אזרחיו. לא קיימת חברה אזרחית. הנשים משועבדות. ילדים משמשים כמחבלים מתאבדים וכמגינים אנושיים. ספרי לימוד מפארים את השאהידים. ההסתה נגד ישראל נמשכת גם במוסדות הרשמיים של הרשות הפלסטינית, שמוסיפה לקרוא לרחובות ולכיכרות על שם מחבלים מתאבדים".

השגריר קרא שוב לקהיליה הבינלאומית להצביע נגד צירופה של ישות פלסטינית כחברה באו"ם: "מהלך חד-צדדי כזה מעלה את רף הציפיות של העם הפסלטיני. דבר לא ישתנה בשטח. כל חברת או"ם שתצביע בעד מדינה פלסטינית תישא באחריות לתוצאות הצבעתה מפני שמדובר במתכון לחוסר יציבות ולאלימות".

פרושאור שם ללעג את ההיקף הזעום של הסיוע הערבי לפלסטינים: "וושינגטון, לונדון ופריס, שמתמודדות עם האטה כלכלית, מוסיפות לספק את עיקר הסיוע למוסדות הפלסטיניים, בעוד שמדינות ערב, שמוצפות בפטרו-דולרים, בקושי נותנות לפלסטינים פירורים מעל שולחנן". "הערבים סיפקו רק 20% מהתמיכה הבינלאומית בתקציב השוטף של הרשות הפלסטינית אשתקד", אמר השגריר. "במילים אחרות: בשנה שעברה הסתכמו תרומות הערבים לתקציב הרשות בקצת יותר ממחצית מחירו של מטוס הפאר הפרטי החדש של הנסיך הסעודי אלוואליד בין טלאל".