דיווח: קדאפי ובנו נקברו אמש במקום סודי במדבר בלוב

גורמים במועצת שלטון המעבר אמרו כי הוחלט לקבור את הגופה "מאחר והיא הגיעה למצב בו לא ניתן להשאירה עוד כך"

דרכו האחרונה של הרודן: שליט לוב מועמר קדאפי נקבר אמש (ב') במקום סודי במדבר הלובי - כך מאשר הבוקר גורם בכיר במועצת שלטון המעבר בלוב. הגורם, ששוחח עם רשת "אל-ג'זירה", אמר כי קבורתו בוצעה עם רדת החשיכה ליום שלישי. תחילה דווח כי קבורת גופתו וגופת בנו, מועתסם, צפויות להיערך היום - אך לבסוף הוחלט לקבור את השניים כבר אמש.

אתמול אמרו גורמים בכירים במועצת שלטון המעבר כי "קדאפי ייקבר בטקס פשוט במקום סודי במדבר". לדברי הגורמים, הוחלט לקבור את הגופה "מאחר והיא הגיעה למצב בו לא ניתן להשאירה עוד כך, חשופה לכל".

בימים האחרונים הוצגה גופתו של קדאפי במקרר באיטליז מקומי, לאחר ההתעללות שעברה בידי המורדים. היום הוחלט לקטוע את זרם המבקרים, ולהעביר אותה לקראת הבאתה לקבורה.

בשיחת טלפון שקיים גורם בממשלה הזמנית של לובאמש עם סוכנות הידיעות רויטרס, נמסר כי גם בנו מותאסם, שנהרג עמו בלינץ', ייקבר עמו. "לא היה שום סיכום להעברת הגופה לידי קרוביו של קדאפי", מסר אותו גורם. על ההחלטה להפסיק את הצבת גופתו לראווה אמר כי "הגופה הגיעה למצב ריקבון מתקדם שלא איפשר את המשך הצגתה לציבור הרחב".

במקביל, מתקבלים דיווחים לפיהם בנו הבכור של קדאפי, סייף אל איסלאם, נמלט מלוב. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת שקדאפי הבן, הגיע לגבול עם ניז'ר ואלג'יריה כשברשותו דרכון מזויף, כדי להימלט מהמדינה. לא ברור מהדיווחים אם הצליח במשימתו, אולם נראה שפעל בסיוע אנשים נוספים.

שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי, חוסל בסוף השבוע בעימות עם כוחות המורדים בעיר הולדתו. אלפים פקדו את המקום בו הוצגה גופתו בעיר מיסרטה כדי לראות את הגופה הקפואה של הרודן שהודח, הסתתר בבונקר ולבסוף - נטבח על ידי בני עמו שתפסו אותו.