הסכם מפעיל לגוליבר בשטח רישיון עתידי - מזנקת 6%

גוליבר ושותפות הגז-נפט זרח, הודיעו שגינקו (החברה הבת של גוליבר) חתמה על הסכם מפעיל עם AGR ■ AGR תשמש מפעילה בשטח רישיון עתידי בהיתר המוקדם גוליבר

חברת גוליבר ושותפות הגז-נפט זרח הודיעו היום (ג') כי חברת הבת בבעלות מלאה של גוליבר, גינקו, המפעילה את העסקה המשותפת בשטח ההיתר המוקדם גוליבר, חתמה עם חברת AGR על הסכם לפיו האחרונה משתמש כמפעל בשטח רישיון עתידי. על פי ההסכם, AGR הנורבגית תשמש כמפעיל עתידי בשטח רישיון שבכוונתן לבקש בשטח ההיתר המוקדם גוליבור, ותקבל 5% מהזכויות בו.

הזכויות בהיתר מוקדם גוליבר נמצאות בבעלות שווה של גוליבר (באמצעות שותפות גינקו) ושותפות זרח (50% כל אחת). שטח ההיתר משתרע על הרצועה הימית שבין צפון ת"א למבואות חיפה, והתגלו בו שלוש מטרות נפט ומטרת גז. לקראת סוף השנה מתכננות השתיים לפנות לממונה על הנפט לקבלת רישיון בחלק משטח ההיתר המוקדם, מתוך כוונה לבצע בו סקר סייסמי במים רדודים.

AGR היא אחת החברות המובילות בתעשיית הנפט והגז בעולם, בתכנון וניהול קידוחים. פעילות החברה מכסה כיום 61 מדינות בשש יבשות, וב-10 השנים האחרונות היא הייתה מעורבת בקידוחים של 400 בארות ברחבי העולם, רובן באמצעות פתרונות חדשניים. 35 מהבארות היו בעומק של יותר מ-5,500 מטר.

בשנת 2010 הכנסות AGR הסתכמו בכחצי מיליארד דולר.