מכה נוספת: ברזיל הודיעה שלא תקנה אג"ח של אירופה

שר האוצר הברזילאי הודיע שמדינתו לא תבצע רכישות של אג"ח אירופיות ■ "אירופה צריכה למצוא פיתרון למשבר שלה בעצמה" ■ מוקדם יותר השנה ניסתה ברזיל לקדם מהלך של קניית אג"ח

מכה נוספת למאמצי החילוץ של גוש האירו: ממשלת ברזיל הודיעה היום שהיא דוחה תוכנית לרכישת אג"ח אירופאיות בנסיון להקל קצת מהלחץ שמופעל על אירופה בעקבות משבר החוב שהיא נמצאת בו. מדובר על תוכנית שהעלו מספר בכירים באיחוד האירופי שבמסגרתה מדינות מתפתחות יסייעו לאירופה על ידי קניית אג"ח של מדינות בעייתיות כמו ספרד ואיטליה.

שר האוצר הברזילאי גווידו מנטיגה הודיע היום שהוא מצפה שאירופה תפעל בעצמה למציאת פתרון למשבר החוב בו היא נמצאת, ושלממשלת ברזיל אין שום כוונה לקנות אגרות חוב של מדינות באירופה.

"אני חושב שמדינות אירופאיות לא צריכות את המימון של ממשלת ברזיל על מנת לקנות אגרות חוב", אמר מנטיגה לכתבים בברזיל. "לדעתי אירופה צריכה למצוא פתרון לבעיות שלה בתוך היבשת עצמה ולא לחפש פתרונות מבחוץ".

למרות זאת, שר האוצר הברזילאי לא סגר את הדלת לגמרי לגבי אפשרות לספק סיוע לאירופה, אבל קבע שסיוע כזה יתבצע רק בעזרת קרן המטבע הבינלאומית.

מוקדם יותר השנה ברזיל עצמה העלתה אפשרות שמדינות ה-BRICS שכוללים את ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה, ישתתפו במאמצי הסיוע של אירופה על ידי קניית אגרות חוב, אולם המהלך הזה ירד מהפרק במהרה בעקבות תגובה פושרת של שאר הבחרות בארגון.