סקר בארה"ב: יש צרכנים שמוכנים לשלם על תוכן בטאבלט

סקר "מהפכת הטאבלטים" שערך מכון המחקר האמריקני ‏Pew‏ בשילוב עם האקונומיסט: מחצית מבעלי טאבלטים משתמשים בהם לקריאת חדשות‏ - ו-15% מהם מוכנים גם לשלם

‎‎בעלי טאבלטים הם צרכני חדשות כבדים אך פוטנציאל ההכנסות עדיין מוגבל - זו התמונה שעולה מסקר חדש שערך מכון המחקר האמריקני ‏Pew‏ בשילוב עם "האקונומיסט" תחת הכותרת "מהפכת הטאבלטים ומה היא אומרת על עתיד החדשות".

על-פי סקר שנערך בקרב 1,200 בעלי טאבלטים, 53% מהם משתמשים במכשירים כדי לקרוא חדשות, מספר דומה לאלה שמשתמשים במכשיר עבור מיילים (54%) ויותר מאלה שמשתמשים בו עבור רשתות חברתיות (39%) ועבור משחקים (30%). מהסקר עולה כי המשתמשים נוטים להיצמד למקורות חדשותיים מוכרים, אם כי כשליש מהמשתמשים מחפשים גם אחר מקורות חדשים.

גופי המדיה בונים על אפליקציות סלולריות כמקור הכנסה נוסף עבור התוכן החדשותי שהם מייצרים, אך נראה שרוב המשתמשים עדיין לא מאמצים אותן לגמרי, לפחות לא את אלה שבתשלום. מהסקר עולה כי רק 14% שילמו על הורדת אפליקציה חדשותית. עוד עולה כי רק 21% משתמשים קודם כל באפליקציות כדי לקרוא חדשות לעומת 40% שמסתמכים על גלישה ישירה לאתרים דרך הדפדפן בטאבלט. 31% מהמשיבים טוענים כי הם משתמשים בשתי הדרכים באופן שווה.

‏"החדשות הטובות הן שבניגוד למחקרים קודמים שהראו שאנשים לא נוטים לקרוא עמודי אינטרנט באופן ממושך, במקרה של הטאבלטים זו אינה בעיה וזה בהחלט שינוי מרענן", הסביר אחד מעורכי הסקר, תום רוזנסטייל, בשיחה עם אתר ‏Adweek‏. "מה שכן מהווה בעיה הוא העובדה שהטאבלטים עדיין לא הפכו להיות סביבה ידידותית מספיק לאפליקציות מבחינת קריאת חדשות והעובדה היא, כאמור, שרק 14% שילמו על אפליקציה כזו".

גם בעולם הסמארטפונים וגם בעולם הטאבלטים קיימות מספר אפליקציות שמאפשרות קבלת מידע חדשותי - מאפליקציות רשמיות של גופים כמו ‏CNN‏ או בלומברג ועד לאפליקציות כמו ‏Flipboard‏ שמושכת תוכן מאתרי אינטרנט שונים.

מהסקר עולה כי מתוך אלה שלא שילמו עד כה עבור תוכן חדשותי בטאבלטים, 21% מוכנים לשלם 5 דולר בחודש ו-10% מוכנים לשלם אפילו 10 דולר בחודש עבור צריכת תוכן חדשותי.

רוזנסטייל מאמין כי נתונים אלה צפויים להשתנות בהמשך. לדבריו, אנשים יתרגלו בעוד שנה-שנתיים לשלם על צריכת תוכן חדשותי. "זה כמו עם הטלוויזיה - פעם התוכן היה חינמי, אבל היום צריך לשלם עבורו", הוא מסביר.