האבטלה בישראל ממשיכה לרדת: 5.6% בחודש אוגוסט

נתוני למ"ס המעודכנים מצביעים על ירידה באבטלה באוגוסט, בהשוואה לשיעור האבטלה ביוני-יולי שעודכן כלפי מעלה ■ בתחילת 2011 עמד שיעור האבטלה על 6.1%

שיעור האבטלה בישראל ממשיך לרדת, כך עולה מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה היום (ד'). על פי הנתונים העדכניים לחודש אוגוסט, עמד שיעור האבטלה בחודש זה על רמה של 5.6% - בעוד הנתונים לחודש יולי ויוני עודכנו כלפי מעלה לרמה של 5.7% (באומדן הקודם עמדו הנתונים על רמה של 5.4%, המייצגת דווקא עלייה בשיעור האבטלה).

נציין כי שיעור האבטלה בתחילת השנה (ינואר 2011) עמד על 6.1%, כאשר הוא נמצא במגמה ירידה כמעט קבועה מתחילת שנת 2010 - אז עמד הנתון בינואר 2011, על רמה של 7.1%.

כך שיש לציין, כי אם בפרסומים קודמים הצטיירה תמונה של ירידה חדה בשיעור האבטלה בישראל, כעת ניכר כי הירידה מתונה בהרבה.

בלתי מועסקים, לפי נתוני הלשכה, הם אנשים שלא עבדו אפילו שעה אחת בשבוע הקובע וחיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות האחרונים שקדמו לו - על ידי רישום בלשכות העבודה, פנייה אישית או בכתב למעסיק, והיה באפשרות להתחיל לעבוד אילו הוצאה להם עבודה.

בלשכה המרכזית מציינים כי האומדנים החודשיי מבוססים על שליש מהמדגם הרבעוני, ולכן טעויות הדגימה בהם גבוהות יותר מאשר באומדנים הרבעוניים. כמו כן נציין, כי שלושת אומדני המגמה האחרונים עשויים להשתנות במידה ניכרת.

"רמת האבטלה הנמוכה היא עדות להצלחת המדיניות הכלכלית של הממשלה אל מול המשבר", אמר בתגובה שר האוצר יובל שטייניץ. "עם זאת, לאור החרפת המשבר בעולם וההתרסקות הכלכלית באירופה, נצטרך לעבוד קשה מאוד על מנת לשמר את הישגי הכלכלה הישראלית גם בעתיד".