Visual.ly גייסה 2 מיליון דולר מפייסבוק ולינקדאין

החברה מפתחת פלטפורמה ליצירת אינפוגרפיקה ■ אחת המשקיעות בסבב היא הקרן הישראלית גיזה

חברת הסטארט-אפ האמריקנית Visual.ly גייסה 2 מיליון דולר בסבב גיוס ראשון, שבו השתתפו שורה של משקיעים לרבות פייסבוק, לינקדאין, קרוסלינק קפיטל, סופט-טק, קאפור קפיטל של מיטשל קאפור שהיה שותף להקמת חברת האינטרנט הראשונה יויונט, מוזילה, רילטיים וסקונדלייף.

בין המשקיעים נמצאת גם קרן ההון סיכון הישראלית גיזה. שמוליק חפץ מגיזה יצטרף למועצת המנהלים של החברה כמשקיף.

מאגר מידע ענק

ויזואלי הוקמה בידי קבוצת יזמים יוצאי חברת מינט.קום ובהם הישראלי טל שיח. החברה מפתחת פלטפורמה שמקשרת בין יוצרי תכנים אינפוגרפיים לקהל ולמו"לים, ומספקת סט כלים ליצירה ועריכה של אותם תכנים.

"מאז שהשקנו את האתר בחודש יולי השנה", אומר סטו לאנגיל, מייסד ומנכ"ל החברה, "נחשפנו לכמות כמות מדהימה של מידע".

"רמת העניין הגדולה במה שאנחנו עושים היא האישור הטוב ביותר לכך שאנחנו כנראה עושים משהו גדול", אומר לי שרמן, מייסד וחבר צוות ההנהלה. שרמן סיפר כי השקת סט כלים ליצירת תוכן אינפוגרפי עבור עיתונאים, אנשי שיווק ואנשי אקדמיה הובילה לביקוש עצום.

אינפוגרפיקה היא כלי שמאפשר העברת רעיונות מורכבים ומידע באופן ויזואלי. לחברה יש כיום את המאגר הגדול ביותר של תכנים אינפוגרפיים באינטרנט, והיא נערכת להשקת המוצר לקראת סוף 2011.

המוצר של החברה יכלול מנוע חיפוש לתכנים אינפוגרפיים, סט כלים ליצירת תכנים ויזואלים ומאגר אינפוגרפי גדול שיגיע מגופים ללא מטרות רווח, כמו ממשלות וגופים ציבוריים.

כיום רשומים באתר 26 אלף משתמשים, ונצפים בו יותר ממיליון דפים בחודש. לחברה שותפויות עם גופים וחברות כמו בורסת הנאסד"ק, נשיונל גיאוגרפיק, "וולסטריט ג'ורנל", "האקונומיסט" ו-CNNMoney.