לראשונה: אזעקה בראשון-לציון; גראד נחת סמוך לאשדוד

(עדכון) - אחרי שבועות ארוכים של שקט, הופעלה אתמול אזעקה באשדוד וביישובים נוספים, בהם גדרה ורחובות ■ בתגובה לירי תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות ומבנים ברצועת עזה

הסלמה בדרום: רקטת גראד התפוצצה אתמול (ד') ביישוב סמוך לעיר אשדוד, בשטח המועצה האזורית באר טוביה, וגרמה למספר נפגעי חרדה. לא ברור האם נגרם נזק כתוצאה מהפיצוץ. צוותי מד"א מטפלים בנפגעים.

בתגובה על הירי לעבר שטח ישראל, תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הותקפו 3 מטרות פעילות טרור במרכז הרצועה ואתר לאיכסון אמצעי לחימה בדרומה. עוד נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

לפני הפגיעה סמוך לאשדוד, ככל הנראה בשטח פתוח, נשמעה אזעקה. אזעקות נשמעו גם ביישובים נוספים ומרוחקים יחסית, בהם גדרה, רחובות, נס-ציונה, גן-יבנה וראשון-לציון. כוחות צבא ומשטרה עורכים כעת סריקות בניסיון לאתר את מקום הפיצוץ.

מקסים ניזרי, דובר מד"א לכיש, אמר לחדשות 2 כי, "ממה שידוע לנו, הייתה נפילה באחד המושבים באזור. לא ידוע על נזק או על נפגעים למעט נפגע חרדה אחד שמטופל במקום".

"אני רועדת כולי", סיפרה תמר, גולשת חדשות 2 מאשדוד. "באמצע הלילה אזעקה העירה אותי ואת הילדות, הוצאתי אותן מהמיטות ורצנו לממ"ד. זה לא קרה הרבה זמן ולכן זה עוד יותר מפחיד". בתחומי אשדוד פועלת מערכת ההגנה מפני טילים, "כיפת ברזל".