כחלון מתחייב: "חשבון הסלולר האישי יירד ב-50% עד 2012"

שר התקשורת בכנס של ארגון שגרירי רוטשילד: "חברות הסלולר מתייחסות אליי כאל עובד קבלן, אך זה לא ימנע ממני להמשיך בדרכי" ■ "לשלם 200 שקל בחודש על תקשורת זו הגזמה פראית"

"חברות הסלולר מתייחסות אליי, כמו אל כל השרים, כאל עובד קבלן. בגלל שאנחנו מתחלפים אחת לכמה שנים, הן חושבות שאנחנו על זמן קצוב - אני לא מתרגש מזה, וזה לא יימנע ממני להמשיך בדרכי", כך אמר היום (ה') שר התקשורת, משה כחלון, בכנס הפתיחה של ארגון שגרירי רוטשילד.

כחלון הסביר כי הממשלה מנהלת מערכת פיקוח על כל המונופולים בארץ: "הבנו שאנו ניצבים בפני תופעה מדאיגה עם בעיה קשה, וצרכני התקשורת משלמים יותר מדי כסף. בעיניי לשלם 200 שקל בחודש זו הגזמה פראית, וכעת השאיפה שלנו היא לקצר את זה בחצי", לדבריו.

שר התקשורת אמר עוד: "אני מתחייב לכך שעד פברואר 2012 נרגיש כולנו ירידה של עד 50% בחשבונית האישית של כל אחד מאיתנו - בזכות פתיחת השוק לתחרות" (כניסת 3 מפעילות תקשורת חדשות).

"במהלך הקדנציה שלי חטפתי לא מעט ביקורות מחברות הסלולר, אבל לא צריך להתרגש מזה", אמר כחלון. "אסור לשכוח שמדובר בחברות שהן חזקות יותר מהממשלה. החוזק שלהן בא לביטוי בכך שבאפשרותן לשכור צבאות של טובי הכלכלנים ועורכי הדין, בעוד שהתקציב של המדינה מוגבל", אמר השר.

כחלון סימן את היעד הבא שלו: "אנו פועלים לכך שבכל בית בישראל יהיו סיבים אופטיים FTTH, שביכולתם להעביר זרימת מדיה נורמלית. גם ילד בקריית-שמונה יקבל פס רחב כמו שמקבל ילד בוושינגטון. חשיבותה של הטכנולוגיה המתקדמת של הפס הרחב כבירה, המדינה חייבת לפתח את הנושא, והיא דואגת לזה כעת. לא נסכים שהמדינה תפגר בתחום הזה, אנחנו חייבים להדביק פערים עם המדינות המפותחות".

ארגון שגרירי רוטשילד הוקם בשנה שעברה על-ידי קרן רוטשילד קיסריה, והוא מכוון לתוכנית לפיתוח מנהיגות אישית ואחריות חברתית.