יעקב אילון: "לאנשים אכפת מאייפון יותר מהמשבר הכלכלי"

מגיש חדשות 10 בכנס DLD: "אם חייזר ינחת פה, הוא יחשוב שהדבר הכי חשוב לנו זה האייפון. העבודה שלנו נעשית קשה ביותר" ■ יאיר ניצני: "האינטרנט הרג את תעשיית המוזיקה"

"לאנשים לא אכפת מהמשבר הכלכלי באירופה. אכפת להם אם יצא אייפון 5 או לא" - כך אמר היום (ג') יעקב אילון, מגיש חדשות 10, במסגרת פאנל שעסק בעתיד הטלוויזיה בכנס DLD שנערך היום בנמל יפו. הכנס הוא גירסה ישראלית לכנס האינטרנט החשוב באירופה, DLD, שייסדו ד"ר הוברט בורדה וד"ר יוסי ורדי.

אילון נשאל על-ידי מנחה הפאנל ינון קרייז, לשעבר יו"ר ומנכ"ל אנדמול שמייצרת פורמטים טלוויזיוניים כמו "האח הגדול", אם בעתיד לאנשים יהיה אכפת יותר מ"האח הגדול" מאשר לעקוב אחר סיקור מערכת הבחירות. "אם חייזר ינחת פה, הוא יחשוב שהדבר הכי חשוב לנו זה האייפון. העבודה שלנו נעשית קשה ביותר - להפריד בין הדברים החשובים לבין דברים אחרים. אני לא יודע אם הדור הצעיר היום יודע להבדיל בין מה חשוב ומה לא. זה האתגר שלנו".

הדיון בפאנל נסוב בעיקר סביב השאלה כיצד האינטרנט וטכנולוגיות חדשות משפיעות על תעשיית הטלוויזיה כיום. כך, למשל, קרייז שאל את כריסטיאן הרננדס גאז'רדו, מנהל פלטפורמת שיתופי-הפעולה באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בפייסבוק, האם הרשת החברתית הפופולרית בעולם רואה בחברות הטלוויזיה כמתחרות.

קרייז הביא כדוגמה את השידור החי של פייסבוק באפריל השנה, כשהמנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג אירח את נשיא ארה"ב, ברק אובמה. גאז'רדו ציין כי "אנחנו לא רואים בחברות הטלוויזיה תחרות אלא שיתוף-פעולה. פייסבוק עוזרת לייצר מעורבות (Engagment) עם תוכניות טלוויזיה כמו 'אקס פקטור' ו'אמריקן איידול'".

קרייז ניסה לברר עם אילון אם בעוד 5 שנים אנשים עדיין יפתחו את הטלוויזיה כדי לראות חדשות, כשיש כל-כך הרבה רעש מסביב. "הטלוויזיה היא המסך הראשון והעיקרי. אנשים עדיין צופים 5-6 שעות בממוצע ביום", אמר אילון. "השאלה היא איך המותג הטלוויזיוני מצליח לשמור על עצמו, כשהתעשייה משתנה כל הזמן. אני עדיין מאמין שגם בעוד 5 שנים מהיום אם אנשים ירצו למצוא תוכן איכותי וחשוב, הם עדיין יגיעו לטלוויזיה".

"האינטרנט הרג את תעשיית המוזיקה"

בעוד שהטלוויזיה מנסה ללמוד איך להתמודד עם האינטרנט והטכנולוגיה, המוזיקאי יאיר ניצני ניסה לשפוך אור על השפעת הרשת על התעשייה שבה הוא פועל. "האינטרנט הרג את תעשיית המוזיקה, וגם התעשייה הזאת הרגה את עצמה", אמר ניצני בנחרצות. "תעשיית המוזיקה הרגה כל הזדמנות להשתמש בטכנולוגיה כדי לקדם את עצמה. מה ש-iTunes עשתה לתעשייה, היא פשוט לקחה ממנה את ההובלה ואת החדשנות. עסקי המוזיקה כבר לא קיימים כל-כך".

ניצני הסביר כי כדי שתעשיית הטלוויזיה לא תחזור על הטעויות של תעשיית המוזיקה, "הטלוויזיה צריכה להסתכל על הצעירים ולראות מה הם רוצים ולשתף איתם פעולה".